Mallorca, Dag 2

Andra dagen när vi vaknade upp så var det lite halv molnigt, men eftersom det var en otrolig värme och luftfuktighet jämfört med Sverige så kunde man gå i kort klänning i alla fall! :) och det blev jag enormt glad över!

Här är några bilder på utsikten på hotellet Agusta, från Philips och mitt rum!

I huset till höger bodde det några galna brittiska partytjejer, senare på kvällen när vi gick ut så frågade dom om jag kunde ta kort på dem :) hoppas de blev ett bra foto! :)




Det stora höghuset är hotellet Horizonte som vi bytte till andra dagen, var tänkt att vi skulle bo där hela resan men dom hade råkat dubbelboka.


Här är några bilder på hur det såg ut på vårt rum på Agusta



Ja, vi hade platt tv ;) låg och lyssnade/tittade på spanska musik kanaler till 3 på natten!


Badrummet var underbart, låg till och med sminkborttagning i en liten ask! :)


Den duschen vill jag ha hemma!




Vi hade till och med ett litet kök med kyl, frys och spis!


Philip ute på balkongen


Vi fick ju byta tillbaka till hotellet Horizonte, här kommer bilder från de första rummet vi fick där (vi fick byta eftersom att det var två dubbelsängar och jag och philip skulle ha separata)



Utsikten från första hotellrummet på Horizonte




Två dubbelsängar, av den anledningen bytte vi rum.


Vi promenerade ner till busshållsplatsen :) då började solen skina och vi fick se alla blommor!




Vi tog bussen in till Plaza España





Vi satte oss och tog lite att dricka på Crystal Bar

Philip och Mamma


Pappa och jag


Jag och Philip


Isabella, Emily och Matthew kom och mötte oss på Crystal Bar :) sedan tog vi bussen till Palma Nova

Emily och Matt på bussen


Emily, Matt och Isa på bussen


När vi kom fram käkade vi lite lunch på McDonalds, sen la vi oss på stranden. Solade, badade, umgicks och hade det helt underbart! <3

Stranden Palma Nova


Matthew slår handvolter på stranden!






Philip tittar upp mot ett stort hotell precis vid Palma Novas strand :)


Jag blev lite småsur över att solen gick i moln hela tiden, men på knappt 2 timmar fick jag i alla fall färg!


Massa snäckor på mitt ben!


på bussen från Palma Nova


Vi tog buss till Plaza España, därefter tåg, sedan kom Isabellas mamma och hämtade oss vid tågstationen.

Emily och Sofia tar min kamera och börjar posa x) I Isabellas och min hatt (min är den vita, köpt i Venezuela)




My sweet little Dramaqueens!


På kvällen åt vi middag med Isabella och hennes familj (hennes mamma, pappa och lillasyster), Emily, Matthew, Sofia och hennes lillasyster! Efter de så badade vi i hennes egna pool :) Jag och Sofia sov i en bäddsoffa på nedervåningen (hennes hus var 3 våningar, philip gick vilse på nedervåningen 2 eller 3 gånger under dagen!), vi somnade dock inte förrän 6 på morgonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0