De senaste dagarna :)

Nu tänker jag berätta lite om de senaste dagarna då jag inte suttit vid datorn alls!

I torsdags så åkte jag till liljeholmen för att jobba, men eftersom allt var försenat så blev även jag försenad en kvart, idiot sl, hatar att bussar, tunnelbanor och tvärbanor alltid ska vara försenade, uteblir eller ha vagn eller tekniska fel! SL vill att mer folk ska börja åka kommunalt, dom höjer priserna och alla bussar, tunnelbanor och tvärbanor går både sönder, blir otroligt försenade och bara försvinner! Det är jävligt underligt och jävligt jobbigt tycker jag! Vad finns de för meing att köpa ett kort så att man kan åka hur mycket som helst, hela dagarna i flera månader om man får problem hur många gånger som helst?! Ska i alla fall se om jag får löne-avdrag och i så fall ska jag ta ut det på resegarantin om det går, hoppas det i alla fall! Lär ju inte vara någon stor summa, men eftersom att det inte var mitt problem så borde det inte vara någon fara!
När jag väl kom fram till liljeholmen så började jag jobba, och jobbade i nästan 4 timmar.
Efter de så åkte jag till mina kusiner och träffade sångaren i bandet som skulle spela på bröllopet. Vi tränade in massa låtar och det bestämdes att jag skulle sjunga en av mina låtar i kyrkan eftersom att den passade mycket bättre än en av dom låtarna som min kusin skulle sjunga.
Jag fick skjuts av sångaren enda till gubbängen, där åt jag wok på thai woken, och därefter kom Tommy och hämtade mig på moppen :) sov hos honom

På fredagen åkte jag till liljeholmen igen för att jobba, sista dagen de här lovet :) skönt!
Efter jobbet åkte jag hem till tommy, och vi tog moppen hem till mig och åt middag :) under kvällen låg vi framför tv:n och gick och hyrde en film, mr woodcocker, den var skitdålig.

Igår, alltså på lördagen, så hoppade jag in i duschen på morgonen, åt frukost och fixade i ordning mig inför resten av dagen, kvällen och natten. Vid halv 2 skjutsade pappa mig och mamma till stefans kyrkan. Där mötte vi upp flera släktingar, bland annat min kusin, och även sångaren i bandet! Vi gick in i kyrkan, förberedde lite inför vigseln av min pappas bror och hans flickvän, och sjöng upp. Vi hann i alla fall sjunga igenom allt, och tur var väl det!
Vigseln var otroligt fin, och både jag och min kusin sjöng. När jag sjöng From this moment, av Shania Twain så var det jätte många som började gråta, bland annat min kusin och bruden :') det kändes enormt speciellt att få sjunga i kyrkan på deras bröllop!
Efter vigseln så blåste vi såpbubblor på brudparet istället för att kasta ris, och det blev otroligt fint på alla korten som togs!

När vi väl kom till festlokalen så började jag och min kusin sjunga olika kärlekssånger, det blev till exempelt För kärlekens skull, Det vackraste jag vet, En doft av kärlek och flera andra :)
Klockan 5 började sittningen, och vi fick njuta av mat, sång och flera tal :)
När vi hade ätit tårta så hade bandet kommit och bröllopsvalsen drog igång, och efter det så dansade vi en massa. Det var inte alls min musiksmak, men jag stod inte i ett hörn för det!
Efter nån timme så fick jag sjunga min andra låt, För att du finns, av Sonja Aldén, och senare under kvällen fick jag även sjunga Sweet Home Alabama :)

Så mycket beröm jag fick för min sång den kvällen, ja det var helt otroligt! Blev enormt glad varenda gång någon kom fram och gam mig komplimanger :) det stärker ens självkänsla och självförtroende  :)  av brudparet fick jag även ett halsband som tack för att jag ville sjunga på deras bröllop! :) jag blev otroligt glad!
Kan visa en bild på halsbandet sedan :)

Nån gång vid halv 1 tror jag det blev så tog jag och mamma en taxi hem :) skönt att slippa ta tunnelbana och buss och sånt :)  Väl hemma så hann jag bara byta om, så var tommy här med moppen och hämtade upp mig! Så himla söt han är! :) Sedan sov jag hos honom :)

Idag vaknade jag alltså upp hemma hos tommy, fortfarande med ett tjut i öronen och en dunkande huvudvärk! Men men, jag ska inte klaga ;)
Vi åt lunch tillsammans och sedan fick jag skjuts hem på moppen igen x) tack igen sötnos!

Väl hemma har jag inte gjort så mycket, suttit vid datorn, resat gamla tidningar och papper, och nu borde jag städa rummet, eftersom att det ser ut som ett bombnedslag nu efter helgen :)

Ikväll klockan 20.00 så blir det i alla fall Bones :) och direkt efter det, alltså klockan 21.00 så blir det filmen Fever Pitch :) jag får hoppas att det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0