Thailand

Thailand, thailand, thailand!
Klockan ar kvart over 5 pa eftermiddagen nu och snart kommer solen att ga ner. Kom hit till hotellet i onsdags kvall efter en lang natt pa flyget och en lang bussresa. Var ju valdigt trott hela tiden eftersom att man inte sover sa bra och under en timme pa bussen lyckades jag somna 8 ganger tror jag... vaknade i varenda kurva och tillslut sa tyckte jag inte att det var nagon idee att ens forsoka somna om!
Klimatet ar helt underbart, men inte alls lika varmt och svettigt som jag minns fran forra gangen. Da var vi har i mars, och bade mamma och pappa tror att det ar pga det :)

Igar lag vi vid poolen och bara tog det lugnt, var ju forsta dagen sa vi gick mycket for att hitta till allt :) idag tog vi minibussen in till Krabi town och shoppade lite... fanns inte sa jatte mycket saker, men lite kom vi hem med anda! Prisskillnaden pa samma sorters plagg ar stora, och inne i staden sa gick de inte direkt att pruta, men det var sa billigt i alla fall sa det gjorde inget!

Lag i solen en timme eller nat nar vi kom hem for att bygga pa brannan lite grann och for typ forsta gangen ar jag inte vitast pa hotellet aven fast jag bara varit i solen en kort stund!
Pa resturangerna och barerna spelas samma musik som hemma och forsta kvallen var det ett live band pa hotellet som spelade valdigt bra latar!

Mamma och pappa koper alkoholfria drinkar till mig och tvingar i mig dom... men inte fan ar dom goda.. nej, nu ar de cola som galler for min del, tycker inte om nar dom blandar typ 3 olika drinkar i en... ananas-pina colada, nej fy fan! Madde illa typ en timme efter de x)

Tog grymt fina bilder pa solnedgangen igar, och jag ska forsoka att gora det fler ganger :) imorrn ska vi bara ta de lugnt vid poolen och sen far vi se vad som hander :)

Ska gora en BBQ evening ute pa nan o, och aven snorkla dar under dagen! Jag ska fa provdyka! Far ha en personlig svensk instruktor som haller i mig forsta gangen, sen om jag forstar allt sjalv sa foljer han bara med andra gangen sa far jag dyka sjalv eller vad man ska saga... Far ga ner till 12 meters djup xD sjukt langt ju!!!!! Ska i alla fall kopa en undervattenskamera tills dess och ta massa kort! :)

De tar lang tid att skriva ett inlagg samtidigt som man kollar 18 (!!!) mail och chattar med saga ;) men det ar de vart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0