Bröllop

I morse höll jag på att försova mig.. jag stängde av väckarklockan,  i sömnen.. mycket underligt beteende, men men! Jag vaknade av att telefonen ringde, och det visade sig att det var min kära far :) han lyckas nästan alltid ringa mig när jag av någon anledning inte har vaknat på morgonen, det är så jävla bra!
I alla fall.. jag kom i tid till konsum, och hann till och med köpa en dricka som jag kunde ha i kassan, eftersom att jag har blivit tillsagd att alltid ha någon flaska där eftersom att man kan bli törstig! :)
Det gick hur bra som helst idag, och jag fick beröm av min chef (YES!), 2 av dom som har ansvar för vääääldigt mycket, och så 2 andra ;) fatta hur glad jag är! Äntligen så kanske min chef kan se mig som något mer än "tjejen som plockar varor varannan lördag". Jag kanske kan bli en duktig anställd som får sitta i kassan och får bättre arbetstider? well.. at least i hope so! Skulle inte tacka nej till att börja 1-5 timmar senare på lördagar, slippa bära så mycket och alltid ha ont i ryggen efter en arbetsdag, som ändå bara varar i 5 timmar. Anledningen till att jag förmodligen får börja senare om jag ska sitta i kassan är att jag börjar klockan 8 på lördagar, och butiken öppnar inte förrän 9, så dom som jobbar extra brukar oftast börja sitt pass mellan 9 och 13 ungefär :) fast de klart.. jag vill ju inte börja typ klockan 13 egentligen.. för då kommer jag ju tidigast att vara hemma klockan 7 på kvällen.. och då blir de sent om jag ska göra något.. eftersom att jag måste äta när jag kommer hem, fixa ordning mig, kanske duscha och sånt..
Så det bästa vore att få börja antingen 10 eller 11 :) beroende på hur många timmar jag ska jobba! ;)

Efter jobbet fick jag ett samtal från ztv, en rolig överraskning ;) får dock se om allt stämmer på fredag då jag ska dit (a)
Jag gick även och tog min sista vaccinations spruta mot Hepatit B, så nu har jag skydd mot det resten av mitt liv :) ! det är bra!
Kollade lite i några affärer innan jag bestämde mig för att åka hem :) köpte kaffeböner med chokladöverdrag till mamma (29kr) och ett underlägg där man kan sätta in 4 foton på undersidan till mormor (15kr). Tänkte att det kan vara lite kul :)

Mötte upp tommy i slussen för att få sällskap hem :) vi mötte mormor i gullmarsplan och pratade lite grann med henne :)
Tommy följde med mig hem och åt middag hos mig :) det var rätt länge sedan sist, så det var otroligt mysigt!
Jag tvingades dock att dammsuga hela lägenheten och plocka ur diskmaskinen.. inte alltför roligt...

Jag har äntligen packat upp från föreställningarna!
Har haft korsetterna och sjalarna och lite andra kläder liggandes i en plastpåse på golvet i rummet, bredvid två andra kassar med skolböcker -.- dock ligger skolboks-kassarna kvar, jag orkar inte ta allt på en gång!

Ringde till pappas halvbrorsa Fredrik och hans flickvän Linda idag. Dom ska gifta sig i Augusti och jag ska sjunga på "efterfesten" eller vad man nu ska kalla det :) Jag tänkte fråga om dom hade någon speciell låt som liksom var "deras", eller om dom hade något önskemål. Hon sa att dom inte hade en egen låt men kanske att dom kunde prata lite och se om dom kan ge något förslag ifall att jag inte ville bestämma helt själv, så så blir det :) jag får börja spåna lite på massa klassiska kärlekslåtar :)
Vi bestämde också att jag skulle få följa med och träffa bandet den första gången då dom ska prata med dom och bestämma lite musik under kvällens gång, och sedan lite närmare bröllopet så skulle jag få träffa bandet igen och repa lite med dom :) så det där ska nog gå bra!
Det är första gången som blir bedd att sjunga på något stort ställe eller hur man nu ska säga... innan har det varit på kabarén i skolan, på teatern och när jag gick i kören och sjöng i kyrkan.
Nu blir det liksom lite annat, och det ska bli kul att se hur det är! :)

Jag tar JÄTTE GÄRNA emot förslag på låtar, så om någon av er kan tipsa om någon/några så vore det super snällt!

Puss&Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0