Svininfluensan

Splittrade tankar och känslor just nu..
Precis som jag kände så var inte min kropp som den skulle.
Läkaren ringde för några timmar sedan och berättade att jag har svininfluensan, jag är smittad.
Först blev jag rädd, sedan lugn, sen skrattade jag, sedan blev jag förvånad...
Sedan började jag ringde runt, mormor, pojkvän, Saga, klasskompisar, jobb osv
Imorgon blir de att ringa bitr. rektorn och så får dom på skolan informera andra om det behövs.

Jag är helt okej om man jämför hur jag mådde innan. Men jag mår långt ifrån bra.
Jag förstår varför jag hela tiden känt mig svag och yr hela tiden, varför febern spökar, varför jag helt enkelt känner att kroppen inte velat som jag har.
Vatten, vatten, vatten, vatten för att lugna hostan och varm choklad för att lugna ner halsen. Många gånger har det känts som att lugnorna och revbenen inte klarar mer hosta, men något val har jag inte.

Jag ringde till Cili som var med mig på Mallorca och hon frågade "Malin, ska du dö nu?". Nej Cili, jag ska inte dö, jag ska bli frisk :)

Så länge jag inte får problem med andningen så är det inga problem sa läkaren... Jag har problem med andningen när jag hostar, både innan, under tiden och efter.. Och det känns mer och mer som att det blir krångligare, men det är väl för att jag tänker så mycket på det.

Splittrade känslor, det kan man lugnt säga.
Det här passar väldigt bra in på min vanliga kategori med namnet "Mitt underbara liv?"

I have got the swine flu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0