Kvällstankar

Har suttit och kikat på Nellys rea och jag trodde verkligen att något skulle falla mig i smaken och att jag ska skulle beställa hem något och bara slösa pengar. Men passande nog var det inget jag kände att jag ville beställa... Det känns faktiskt skönt, för jag vet att jag kommer göra av med pengar på andra sätt och just nu måste jag faktiskt spara! Fyller ju 18 om några månader och då kommer det spenderas på krogen antagligen, och man kan ju inte förvänta sig att det är lika billigt som nere på Mallorca :P
Dessutom ska en Mallorca resa planeras in och genomföras under sommaren, det är ett måste! Den här gången ska jag försöka få det att bli 2 veckor också, och då blir det ju dyrare såklart.. Hoppas nästan på mer jobb från och med februari, inte för att jag har för lite att göra och vill spendera tid, för egentligen har jag redan för mycket att göra, men jag vill tjäna mer för att kunna göra mer för pengarna, för att kunna spara och lägga undan till framtiden :)

Stambyte blir det i våran lägenhet från och med april. Det är väl bra att det fräschas upp och sånt, men jag är inte så glad över att dom antagligen kommer jobba hela dagarna under mitt påsklov, att mitt rum kommer bli överfullt av antingen köks eller badrumssaker, att jag antagligen måste leva nån annanstans till och från under 6 veckor, att jag inte kommer kunna dricka vårat underbara vatten i 6 veckor och inte ens kunna duscha hemma -.-
Det kommer vara förjävligt jobbigt och jag sitter redan nu och funderar på lösningar och jag har en del idéer.. Inte fan kommer de bli lätt och inte fan kommer jag vara glad, men man måste alltid göra det bästa av situationen, det är en sak jag har lärt mig.

Nu blev det här väldigt långt och det var väl inte direkt tanken.. Men vad gör man ute på landet när all el försvinner till och från pga stormen och man får extremt dålig täckning på mobilen och internet slutar fungera till och från under hela kvällen.. Tillslut får man ett ryck när sakerna fungerar och bombar folk med sms och skriver ett väldigt långt inlägg på bloggen :P

P.S. Someone made me happy today. You're not the only one to feel that way and so I've told you now.. Miss you <3

Kommentarer
Postat av: christine;

Bomba med sms känner man igen ;) hahaha

2009-12-26 @ 12:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0