Inflammationen var "musarm"



Inflammation i handleden.. det är det läkarna har sagt och det vi alla trott att det är. Nu börjar både jag och andra förstå att så är inte fallet, för då skulle det inte komma och gå på det här viset. Jag har fått musarm, alltså det är skada på grund av att jag har använt datorn för mycket och på fel sätt. Det är i vänster handen, alltså itne den jag använder musen med, men det har tydligen ingen betydelse. Smärtan går upp och ner, men under de perioder då jag använder datorn mycket, eller just skriver mycket på dator så gör det automatiskt ondare.
På grund av det här har jag svårt med träning, trycka på oliak föremål och flera andra saker, så jag funderar på att gå till en läkare som kan konstatera allt, ge mig intyg, kanske tabletter mot smärtan och råd. Känner att jag vill kunna besivsa för idrottläraren och framför allt, att jag ska kunna göra saker utan att det för ont. Vi ska även köpa en speciell avlastningsgrej och lägga framför tangentbordet så att jag ska kunna använda datorn men samtidigt avlasta.
Känns otroligt konstigt att jag råkat ut för detta, första gången jag kände några symptom var jag 15 år, alltså hade jag redan som 15-åring en arbetsskada, för det är väl en arbetsskada även fast jag inte har ett jobb med dator?
Hur som helst så känns det väldigt konstigt.. men den känslan får jag helt enkelt förstå och acceptera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0