Paus

Senaste tiden har det hänt rätt mycket :) Jag har jobbat och tagit många extrapass, åtminstone många för att vara jag, prov har gått bra, tränade 2 gånger förra veckan, jag har varit mycket med kompisar och bara varit allmänt upptagen... Jag trivs såhär, men ändå önskar jag att jag fick några veckor på mig att fixa allt som måste göras, alltså sånt som inte har med skolan att göra :)

Känns som att man inte riktigt har tid med allt man vill i och med att man ska vara i skolan x antal timmar per dag, lägga ner energi på att plugga när man kommer hem osv. Dygnet skulle behöva många fler timmar om man skulle göra allt perfekt och jag har nog börjat inse det mer och mer tror jag.

Jag tänker försöka så mycket jag kan med både skolan, jobb, vänner och allt annat som jag gör. Men om och när jag känner att det blir för mycket, då tar jag en paus från något av det. Det behöver inte vara en stor grej, men om jag helt enkelt känner att jag inte orkar ta ett till extrapass på jobbet så kommer jag inte göra det, även om det ger pengar och är bra ur chefens och andra kollegers synpunkt. Jag vet hur min kropp reagerar och alldeles för många gånger har jag ignorerat det och sekunden senare blir jag sjuk eller orkar helt enkelt ingenting.

Man behöver ta paus från de mesta i livet och det har väl till viss del gällt bloggen också. Jag har inte riktigt vetat vad jag ska skriva samtidigt som jag egentligen bara vill skriva allt, och då har jag helt enkelt lagt de mest personliga inläggen åt sidan och försökt förmedla något med låtar. Jag vet flera som läser min blogg och jag vill inte att alla dom ska veta exakt allt om mig, därför gör jag på det här viset :)

Jag tänker inte lägga ner bloggen sålänge den ger mig något och just nu ger den mig mer än någonsin känns det som :)

Kommentarer
Postat av: Linda - det handlar om helheten

va roligt att du är med o tävlar. tävlingen är nu avslutad, håll utkik efter en eventeull vinst! =)

2009-10-01 @ 10:30:17
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0