Jag har tröttnat på dig

Jag har tröttnat på dig
på hur du beter dig
på hur du inte bryr dig om någon annan än dig själv
på hur du aldrig ser något från någon annans perspektiv
på hur du sårar folk med mening - bara för att det är så du känner


Jag har tröttnat på dig
på hur du enbart klagar på allt och inget när vi ses
på hur du säger att du vill - men samtidigt inte
på hur du offrar alla runt omkring dig
på hur du inte förstår att dina ord förstör andra människors liv


Jag har tröttnat på dig
på hur du alltid förstör för alla andra för att du själv mår bättre av det,
på hur dina löften inte är något mer än luft
på hur du är som en främling mot dina bästa vänner men som en öppen bok inför bekanta
på hur du försöker trycka ner alla - bara för att du själv vill ha uppmärksamhet


Jag har tröttnat på dig
på hur du har förändrats med tiden
på hur du blivit mot mig och folk i min närhet
på hur du inte förstår vad vänskap är
på hur du aldrig kan klara av att låta någon annan vara lyckligare än dig


Jag har tröttnat på dig
på hur varken jag eller någon annan kan förstå hur du tänker eller menar
på hur du tror att du kan allt bättre än alla andra
på hur du tycker att alla är mindre värda än dig
på hur du helt enkelt tror att världen kretsar kring dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0