Elaka/anonyma kommentarer

Anonyma kommentarer är inget jag får på bloggen längre, i alla fall nästan aldrig. Elaka kommentarer på bloggen har jag inte fått på 2 år. Men nu dök de tydligen upp nån på bilddagboken:

Anonym idag, 16:11
fy helvete vad ful du är alltså! du ser ut som en röv i fejjan hahaha

Ska jag vara helt ärlig så har jag redan gått igenom den perioden då man blir förbannad, irriterad och allt sånt, för en elak anonym kommentar. Det jag frågar mig själv och andra nu är hur roligt det kan vara att skriva såna här typer av kommentarer till människor? Vad får man ut av det? Antingen sårar man någon, gör någon förbannad eller så bryr sig personen helt enkelt inte och vad är då vitsen med det hela?

Jag har aldrig förstått mig på människor som gör allt för att såra andra personer, som provoserar och triggar fram en reaktion, och jag kommer aldrig förstå det heller. Jag skulle inte stå ut med mig själv om jag höll på så som jag sett människor hålla på, och nu menar jag självklart inte bara elaka kommentarer. Personer som måste klanka ner på andra för att själv känna sig bättre, som måste kasta skit på andra för att det är kul, det är något jag aldrig kommer kunna förstå eller acceptera och det är något jag tar avstånd ifrån. Gör man på de sättet och tänker i de banorna tror jag det är något seriöst fel, nånting har gått fel under vägen för så ska inte en människa bete sig. En människa som försöker få sig själv att se bra ut genom att klanka ner på någon annan är för mig den svagaste personen. Den personen som är osäker på sig själv och sin omgivning är den som kastar mest skit, pratar mest skit, lämnar flest elaka kommentarer och är allmänt störande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är bra, stå på dig sötnos!

2010-06-12 @ 00:14:55
Postat av: Leia ♥

Fjantigt värre att skriva sådana kommentarer :S

2010-06-12 @ 13:44:49
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0