100519

Feber idag och jag är hemma från skolan. Har tröttnat på den här förkylning ordentligt nu, men det finns inte mycket man kan göra. Igår pluggade jag en del spanska och det ska jag fortsätta med idag, vill vara ordentligt förberedd till provet imorgon, är ju ändå sista spanska provet jag kommer ha det här året, och även sista spanska provet jag kommer ha i gymnasiet då jag inte läser spanska nästa år. Känns rätt trist om jag ska vara ärlig, har alltid gillat spanskan, det har varit ett av mina starkaste ämnen och även en av favoritämnerna. Jag kommer försöka lära mig mer spanska, det vet jag. Om det kommer vara kurser, om jag flyttar utomlands eller nåt helt annat, det får vi helt enkelt se. Men för min del tar det inte slut här.

Voy a aprender español

Har kikat mycket på One Tree Hill de senaste dagarna. Känns grymt att kolla på den serien igen, den är verkligen speciell och har hjälpt mig otroligt mycket, konstigt nog. När jag har kollat klart på hela säsongen är det nog dags att börja på denna:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0