Massage

Massage, ingenting som jag unnar mig speciellt ofta. Blir på utlandsresor på stranden där det ofta är billigt! När jag fyllde 18 fick jag massage i present och jag passade på att utnyttja det förra veckan. Det var stor skillnad mot den massagen jag är van vid. Här var det många bredvid varandra som fick olika typer av skönhetsbehandlingar, kläderna åkte av och man fick handukar över sig, lugn musik spelades osv.

Jag som alltid har svårt att slappna av och inte stressa tycker att massage är underbart, men det var ganska svårt att slappna av när man låg nära andra personer, och många gick runt och så vidare. Måste nog säga att det är 100 gånger lugnare på en sandstrand eller på hotell i Venezuela, Thailand eller Mallorca, där jag fått massage tidigare.

Jag gillade verkligen att man kan unna sig detta i vinterrusket, för den dagen snöade det verkligen. Men jag skulle nog inte själv lägga så mycket pengar på det, för alla massager jag fått utomlands har varit skönare och inte kostat mer än en tredjedel av priset som man tar i Sverige, och då hos en elev och inte helt utbildad massör.

Kort och gott, värt att önska sig och unna sig något, men hellre något man ska lägga pengar på utomlands! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0