22 Oktober 2010

Idag har jag skrivit ett filosofiprov, valt bok till engelskan, löst några småproblem hos syv, åkt till stan en sväng, haft körlektion och kört i snö för första gången, åkt till farsta en sväng, varit med mormor, latat framför TV:n, tränat till högskoleprovet och en massa annat. Dagen blev inte som jag trodde och jag trodde att jag skulle vara mycket mer trött än vad jag är.

Snöstorm var det när jag vaknade. Nu längtar jag till lussebullar, ris a la malta, meterhög snö, julklappar (både att slå in, ge bort och få), tomteluvor, mössor, mina underbara ecco skor, vinterjackan, soliga vinterdagar, skidor, skridskor, stjärnklara vinternätter, risgrynsgröt, julgran, julmarknad, julsånger, fyrverkerier och allt annat som hör till vintern! Men samtidigt vill jag åka bort, jag vill till nåt varmt ställe, eller nåt med ännu högre julstämning, mycket shopping, fina vänner, havet eller något liknande.. Det skulle vara riktigt kul, men samtidigt så längtar jag riktigt mycket efter den här julen, så jag är rätt nöjd. Ryktas om att det ska bli favorit i repris på nyår, och jag kan ju inte vara gladare! Nyår det här året var helt underbart grymt och nu när man har träffat nästan alla i gänget så lär det väl bli ännu bättre!

Jag ser med andra ord fram emot den här vintern, för det är den sista som jag vet hur den kommer vara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0