Ord ord ord

Det känns som att skoldagarna bara blir längre.
Nu måste man plugga flera dagar i veckan.
Det gäller att bestämma bok i engelskan och börja läsa som en galning.
Allting tar mycket längre tid, men numera får man verkligen någonting gjort.

Idag blev det girltalk med söta Jessica efter skolan, stackarn hade blivit utelåst!
Under kvällen har jag pluggat på sakpåståenden, värdesatser, vaga ord, mångtydlighet och allt vad det nu är. Började även en del på Sokrates men vid de laget hade jag redan läst 20 sidor och var trött, mycket trött!

Den extrema huvudvärken har besökt mig de senaste två dagarna och gör så att jag knappt kan göra någonting. Inte klokt hur ont det kan göra i ett huvud och vad känslan är jobbig. Får nästan ta och kolla upp det om det fortsätter såhär för jag har haft tillräckligt ont i huvudet i det här livet!

Nu gäller det att plugga ordkunskap och allt var det nu är till på lördag då högskoleprovet äger rum. Jag tänker nog inte plugga vidare direkt efter studenten, men det är väl lika bra att göra det där provet i alla fall.

Sen är det bara att fortsätta med nya ord, denna gång såna som passar in i hinduismen och buddismen. Tänk vad mycket ord jag ska lära mig den närmsta veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0