Natten till 25e april 2011

Efter att ha varit borta från landet i 9 månader så har jag nu tillbringat ett rätt lång helg härute. Onsdag till måndag blir det, vilket är 6 hela dagar. Jag måste erkänna att det har varit otroligt skönt att slappa, komma bort från stan och inte ha så otroligt mycket måsten.
Men jag har verkligen insett att jag är en stadstjej.

Jag älskar att ha mitt egna lilla hur härute, kolla på stjärnorna och kunna sola på baksidan av huset på dagarna. Men jag ogillar starkt mörkret, spindlar, myror inne i huset, nattfjärilar som landar på ansiktet och att gräva i jorden.

Det är jättemysigt att tända en brasa och sitta och kika på film, internet fungerar hyfsat även om det är långsammare än hemma och vi har värmegolv i badrummet.

Jag kan ju fortsätta i evigheter, men det jag försöker säga är att det är superskönt att kunna ha ett landställe att fly till när det blir too much i stan, men jag skulle nog aldrig kunna bo såhär hela tiden. Jag gillar inte att odla, gräva i jord och plantera blommor. Jag ogillar insekter och vill ha tillgång till olika saker såsom shoppingcetrum, klubbar, barer och annat trevligt.

Landet kommer alltid vara underbart på sommaren, möjligheten att åka ut med båten och komma ifrån Sveriges största stad, men jag tröttnar efter en tid härute. Jag är faktiskt riktigt förvånad över att jag inte riktigt har tröttnat härute än så länge, men jag antar att det är för att jag inte varit här på så länge.
Har ju inte gjort alltför mycket under helgen.. Farmor har varit här och hälsat på, har gått på promenad med hennes hund, tittat på massor av filmer och en del TV-serier, läst böcker och tidningar, ätit god grillmat och suttit vid datorn och planerat en massa som kommer hända efter studenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0