♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

Jag är en sån person som alltid försöker behandla andra så bra som möjligt. Men jag är inte perfekt, det är ingen, och jag har också gjort misstag och jag vet att andra också gör det. Ett misstag från en persons sida kan göra en annan väldigt besviken och ledsen, men det är på något sätt sånt som händer. Jag tycker att det mesta går att lösa om man sätter sig och pratar om det och båda parter är medveten av vad den andra tycker. Men det finns tillfällen då det här inte går, och det är ett sånt tillfälle när en person beter sig riktigt dåligt och en sak som gör mig arg rent ut sagt och det är det jag ska berätta om nu!
Jag tycker inte att någon ska göra allt man kan för att få en annan människa att må dåligt, oavsett vad man har för skäl till det. Jag tycker att människor som medveten sårar andra, och sedan inte bryr sig ett dugg, är vidriga. Jag tycker inte att en människa borde ha rätten att göra livet surt för någon annan, bara för att den personen inte kan kontrollera sig själv eller kanske rent ut sagt inte har något samvete. Oavsett vem personen är eller vem den gör det här mot så tycker jag inte att det finns en ursäkt som är god nog att förlåta.
Det är svårt att gå igenom hela livet utan att göra någon besviken, arg eller ledsen, men att medvetet försöka framkalla dessa känslor, det är just det som gör mig arg. Jag förstår inte varför och även om jag någon gång kanske skulle göra det så tycker jag inte att det är rätt. Det är en sak att göra ett misstag, man kanske sårar någon utan att förstå det, och det kan förlåtas. Men att medvetet såra någon person, bara för att just såra den, det är enligt mig elakt och det ska ingen behöva stå ut med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0