♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.

Jag är en person som ibland gråter, men som inte bryter ihop för minsta lilla. Under de perioder i livet som jag mår bra så gråter jag väldigt sällan och det brukar snarare vara pga en film än något annat. Jag hade alltid tyckt att det var lite underligt att folk grät så mycket till filmer innan jag själv för första gången grät till en film. Det var inte till klassikern Titanic, utan det var till filmen "A walk to remember". Jag kom ihåg att jag satt med några kompisar hemma och två av dom började grina och helt plötsligt rann det tårar från även mina ögon. Sen dess har det fortsatt. Det är inte ofta, men det finns filmen som får tårarna att krypa fram. Några exempel är en Harry Potter film, en Pirates of the Caribbean och även Remember Me. One Tree Hill är även en serie som jag kan gråta riktigt mycket till, även fast jag sett avsnitten innan och vet hur det slutar.
Jag hade lättare för att gråta för några år sedan och svårare att sluta, men det är jag nog bara glad över. Min dröm är inte att sitta och gråta till allting, i alla fall inte tårar som inte är glädjetårar. Ett bevis på att jag mår bra som person är att jag inte gråter, även om det händer oss alla nån gång, så känner jag att det är det bästa sättet att se hur jag mår. Jag kan vara lycklig och ändå gråta, men gråter man kontinuerligt under långa perioder så tror jag inte att man är så lycklig som man kanske trott..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0