Höstlista

Jag hittade en härlig höstlista hos Therez som jag tänkte fylla i :)
 
Stil: Allt som faller mig i smaken, vilket oftast på hösten betyder stickat, boots och mycket svart.
Färger: Svart och grått är höstfärger i min garderob men jag bryter gärna av med något ljusare eller något i färg såsom vinröd.
Mönster/Material: Alla stickade plagg som kliar går bort helt, bekväma material ska det vara! Jag gillar detaljer i tygen såsom kabelstickat istället för stora mönster på hela klädesplagg.
Överdelar: Stickat, stickat, stickat och åter stickat! 
Nederdelar: Stuprörsjeans eller stickade strumpbyxor använder jag mig mycket av på hösten.
Ytterplagg: Beroende på temperaturen så blir det en blandning av skinnjacka och höstjackor i olika färger och former.
Skor: Boots är det som används mest av mig på hösten, gärna med kilklack eller varför inte ett par sneakers med inbyggd klack!
Accessoarer: Enkelt. Ett långt halsband, en snygg väska, ett detaljrikt armband, men inte allt på samma gång.
Jobb/fritid: Jag vill gärna ha någon detalj som sticker ut men det får inte bli för plottrigt.
Fest: Kjol eller klänning i enkla färger med snygga smycken och en liten axelremsväska.
Tre saker på inköpslistan: Om jag kan hitta det så skulle jag vilja ha lårhöga stövlar, en vinröd klänning och en snygg långärmad topp som passar till de flesta typer av byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0