Lista 2014

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag testade att surfa för första gången i mitt liv. Flyttade även till London för att plugga där en termin.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen närstående.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Kuba, Spanien och England.

6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Ja, jag har spenderat så mycket tid utomlands så nu vill jag faktist vara kvar hemma i Sverige och umgås mycket mer med alla nära och kära.

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Det finns många!

8. Vad var din största framgång 2014?
Att lita på min magkänsla och ta mig igenom andra året på universitetet.

9. Största misstaget?
Kan inte säga att jag har gjort något stort misstag i år, skulle väl möjligtvis vara att jag gjort av med väldigt mycket pengar eftersom att jag har bott utomlands i flera omgångar. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har haft ont i fötterna en del eftersom att jag har börjat dansa, men det är ju varken skada eller sjukdom. Förutom det så har jag lyckats bli förkyld med feber, men annars har jag klarat mig bra i år. 

11. Bästa köpet?
Det var riktigt härligt att få åka tillbaka till Cádiz så resan dit var ett bra köp!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, eller snarare plugg utomlands. Det har kostat otroligt mycket, speciellt i och med att boende i London är jättedyrt. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker har gjort mig riktigt glad. Salsan är något jag är jätteglad att jag tog tag i, genom den har jag fått ett nytt intresse, börjat älska träning, hittat nya vänner och musik. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Det finns alltid miljontals låtar som påminner mig om det här året, likväl som andra år. Precis som tidigare år så kommer jag ihåg låtar som Let her go, Am I wrong, Stay, Bailando och Vivir mi vida. Nya för i år, eller åtminstone låtar som jag fastnat för i år är Que precio tiene el cielo, Propuesta Indecente, Tú y yo, Obsesion, I never told you, We both know, Counting stars, All of me, Diez mil maneras, What if you, I see fire, Elsewhere, Can't remember to forget you, In your arms, Bonfire heart, Let it go, I need your love, Represent Cuba och mycket mer salsa och bachata musik. 
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit mig själv mer och gladare, vilket jag tycker känns jättebra. 2013 var en tufft år, och jag måste säga att jag tog mig upp igen 2014. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade haft mer tid med nära och kära, men det är inte så lätt när man pluggar utomlands. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Spenderat pengar på onödiga saker känns väl alltid som något man vill göra mindre.

18. Hur tillbringade du julen?
Jag tillbringade julen med min familj och delar av släkten.

19. Blev du kär under 2014?
Kärlek är det finaste som finns och en anledning till varför jag mått så bra i år.

20. Favoritprogram på TV?
Jag följer samma serier som tidigare: NCIS, The Big Bang Theory, Hawaii 5 0 och Bones. Har även börjat följa Chicago Fire och Chicago P.D.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag vill inte lägga energi på att hata. 

22. Bästa boken du läste i år?
Jag gillar deckare av Håkan Östlundh. I England så läste jag även en del bra böcker till skolan, men annars brukar jag ha svårt att hitta tid till att läsa, även om jag tycker om det. Jag läser ju så mycket till universitetet så på fritiden gör jag hellre annat faktiskt. 

23. Största musikaliska upptäckten?
Alla salsa och bachata låtar och artister som jag inte kände till innan jag började dansa. 

24. Något du önskade dig och fick?
Jag önskade att åka tillbaka till Cádiz vilket jag gjorde. Förutom det så har andra bra önskningar gått i uppfyllelse.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Att skolan skulle bli enklare, och på ett sätt har det väl blivit det, men på ett sätt inte alls. Så det får hamna i den här kategorin.

26. Årets bästa film?
Jag har sett flera bra filmer i år, Mandela - Long way to freedom är en av dom. 12 years a slave och The amazing spiderman 2 var också bra. Har också sett flera expendables och tycker dom var bra. 

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Stod på en tunnelbanestation påväg hem från en salsakväll vid tolvslaget. Under dagen så hade jag en tenta och på kvällen fick jag god mat, världens godaste chokladtårta och gick ut och firade med ett gäng kompisar.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att vara ledig mer eller vunnit på lotteri.

29. Vad fick dig att må bra?
Alla underbara människor i mitt liv. Och så klart all sol i Spanien!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Channing Tatum är ju favoriten, det har inte ändrats.

31. Vem saknade du?
Alla. Att plugga utomlands i två omgångar har faktiskt varit jobbigt.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Det finns flera nta personer jag träffat som har betytt mycket och som jag tror och hoppas kommer betyda mycket för mig i framtiden också. Det finns även några som jag tror kommer vara mina vänner för livet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0