Mode för hösten och vintern

Nu är det oktober och då är det väl dags att ta sig en ordentlig titt i höstgarderoben och se vad som behövs till denna säsong. Eftersom att jag spenderar hösten i England så har jag inte hela garderoben med mig, men jag packade tidigt ner den höst och vintergarderob som jag skulle ha här och jag vet även vad jag är på jakt i här i England!

 

Stil: Rockig bohoinspirerad

Färger: Svart, grått, beige, militärgrön

Material: Denim, skinn, stickat och mocka

Överdelar: Mycket stickat, gärna detaljer såsom mönster eller spets

Nederdelar: Jeans, svarta byxor, stickade strumpbyxor och tajta midjehöga kjolar

Ytterplagg: Skinnjacka, militärgrön jacka och självklart den svarta stora varma vinterjackan

Skor: Sneakers, boots både med och utan klack, kilklackar, gummistövlar och fodrade vinterskor

Accessoarer: Långa halsband, enklare smycken, stickade halsdukar, mössa och vantar

Makeup: Keep it simple, mascara, kajal och lite färg på kinderna. Ibland fokus på läppar eller ögon

Hår & naglar: Utsläppt långt hår, långa naglar i alla färger och gärna med möster och detaljer

Till vardags: Bekvämt och något som håller värmen

På fest: Tajtare fodral, midjehöga kjolar och snygga toppar

 

Fem saker på önskelistan:

- Ett par svarta sneakers

- Lårhöga stövlar

- Vinröd klänning

- Vit eller beige stickad klänning, gärna polo

- Liten svart skinnväska med lång axelrem


Kommentarer
Postat av: Hampus Bergqvist

Ser skönt ut!

2014-10-03 @ 11:46:55
URL: http://instagram.com/skorgasm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0