Lista 2015

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag reste till Tjeckien för första gången, hikade, åkte skidlift mitt i sommaren, åkte sparkcykel nedför ett berg man vanligtvid åker skidor nedför, besökte ett ölbryggeri, besökte ett bilmuseeum, var med på en lyft och kast workshop och testade att skjuta med pistol och revolver på en skjutbana. Ganska coolt att testa på så mycket nytt!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Flera bekanta blev.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Tjeckien.

6. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Ja, jag har saknat fritid och jag hoppas att det kommer finnas mer av det under 2016!

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Oj, många! Resan till Tjeckien exempelvis.

8. Vad var din största framgång 2015?
Att klara mig igenom min sjätte termin på universitetet för det har varit otroligt jobbigt! Tycker nog också att jag utvecklats sinnessjukt mycket inom dansen och det är verkligen ännu roligare nu när jag kan så mycket mer!

9. Största misstaget?
Att låta det gå för lång tid innan jag tagit tag i några viktiga saker. Oroa mig onödigt mycket.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har haft en riktigt monsterförkylning nu under hösten som bara gått upp och ner och aldrig riktigt försvunnit. I samband med den så tappade jag även rösten under 4 dagar. Lyckades även slå i knät när jag hikade i somras och det kändes ett tag efteråt. Men det som varit värst måste ändå vara magkatarren som hållt på i över 2 månader, har känt av det till och från sen i somras men det var inte förrän i oktober som den har hållit i sig hela tiden. Väldigt onödigt!

11. Bästa köpet?
Resan till Tjeckien. Förutom den har jag försökt spara mycket pengar i år.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Dansen. Kurser, inträde på klubbar och dansskor kostar mer än vad man tror.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Såklart, många saker har gjort mig glad i år. Speciellt min resa till Tjeckien. Och dansen!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Jag har ju mest lyssnar på salsa och bachata musik och jag måste nog säga att det finns många låter som påminner mig om det här året! Necio, 7 días, Perdóname, Better Together, El Perdón, Azúcar, Rather Be, Thinking Out Loud, Olvidarte, El Perdedor, Rival, Corazón Sin Cara, Dile al Amor, Hilito, Valió la Pena, Flor Pálida, Tu Amor me Hace Bien, See You Again, Si No Te Quisiera, Odio, Recoge y Vete, Yo También, Eres Mía, Pasaporte, Por Un Segundo, Remenea, En el Aire, Yo No Se Mañana, Firestone, Azafata, Abre Que Voy, Best Thing I Never Had, Esto Esta, Ahora Quien, Esperando Primavera, Adrenalina, I'm Not the Only One, Beautiful Liar, La La La, Corre, No Puedo Vivir Sin Ti, Para Enamorarte De Mí, Chandelier, Simplemente Hermosa, Happy och många många fler!
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Större delen av 2015 har jag faktiskt varit stressat och haft för mycket att göra, så jag har tyvärr inte känt mig på topp hela tiden. Så tyvärr skulle jag säga att jag inte varit lika glad i år som jag var förra året.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade haft tid att resa mer, umgås med nära och kära och helt enkelt bara vara! Kanske lyssnat ännu mer på mig själv och andra, det skulle hjälpt mig mer tror jag.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag hade haft mindre att göra i skolan och kunde stressat mindre.

18. Hur tillbringade du julen?
Jag tillbringade julen med min familj och delar av släkten. Det blev en väldigt lugn jul hemma i år och det var väldigt behövligt med tanke på i vilket tempo jag hållit igång hela hösten!

19. Blev du kär under 2015?
Nej, men jag inlädde året med att redan vara kär, så kär har jag varit under 2015.

20. Favoritprogram på TV?
Jag följer samma serier som tidigare: NCIS, The Big Bang Theory, Hell On Wheels, Hawaii 5 0, Bones, Chicago Fire och Chicago P.D. Men jag har även lagt till Chicago Med, Scorpion och Gotham på listan!

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag lägger inte tid på att hata.

22. Bästa boken du läste i år?
Har läst de två första Harry Potter böckerna och dom var ju super på alla sätt och vis! Ser fram emot att läsa resten av böckerna! Läste också Britt-Marie var här och den var ju riktigt rolig!

23. Största musikaliska upptäckten?
Alla bachata låtar med riktigt bra känsla! 

24. Något du önskade dig och fick?
Få bo i samma land som många vänner och åka och hälsa på en vän som inte bor i Sverige.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Att stressen ska släppa, haft möjlighet att resa under hösten och att spanskan skulle flyta på och kännas riktigt bra och inte jobbig.

26. Årets bästa film?
Mockingjay part II, första Maze Runner, The Longest Ride, Hysteria och många fler. Har tittat på väldigt mycket filmer i år, men det känns som jag mest tagit igen såna som jag missat tidigare år.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Jag åt goda tapas på en favoritrestaurang.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade sluppit stressen, samt inte varit sjuk så skulle året varit bättre. Och ett par resor på det! Och ännu mer dans!

29. Vad fick dig att må bra?
Mina nära och kära, och dansen, har varit det som gjort att jag mått bäst.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Channing Tatum är ju fortfarande favoriten!

31. Vem saknade du?
Många kompisar eftersom jag inte har hunnit träffa dom så mycket som jag har velat.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Tror mest att jag lärt känna folk bättre under det här året, men dansen har ju såklart resulterat i en hel del nya bekantskaper och vänskaper, och har på så sätt träffat en hel del nya härliga människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0