Hur blir denna sommar...?

Hur ser dina planer ut för sommaren?
I sommar ska jag vila upp mig på riktigt. Det blir ett långt sommarlov från skolan då vi har sista tentan lite tidigare än planerat, men man vet ju aldrig om det kanske blir någon omtenta innan nästa termin drar igång igen. Jag ska spendera en del tid i Spanien. Där blir det plugg och njuta av sol och värme. Med tanke på hur dåligt väder det var förra sommaren och att jag i princip jobbade utan någon semester så behöver jag verkligen ett break den här sommaren. Förutom det ska jag spendera så mycket tid jag bara kan med nära och kära!
 
Vad gör du på midsommar?
Jag har ingenting planerat inför midsommar, men det lutar åt att fira med nära och kära eller kanske dansa.
 
Vilken är din bästa sommarfrukost?
Jordgubbar med mjölk! Det är alltid min favorit! Men på sommaren så funkar egentligen all typ av frukt. Jag gillar att äta lite lättare frukost på sommaren, iaf om det är riktigt varmt.
 
Bästa sommarlåten?
Det finns många bra och man får ju nya favoriter varje år. Jag är nyfiken på vilka låtar som jag kommer fastna lite extra mycket för just den här sommaren!
 
Vad vill du helst grilla?
Allt? Nej men grillad gravad lax är en given favorit. Är alltid sugen på fisk, så fiskspett och fiskpaket skulle jag gärna lägga på grillen! Annars något gott kött och majskolvar.
 
Vad dricker du i sommar?
Med tanke på att jag ska bo i Spanien ett tag i sommar så gissar jag att det blir mycket sangria, tinto de verano och mojito, förutom mängder med vatten för att hålla vätskebalansen och för att jag verkligen dricker mycket vatten.
 
Vad ska du läsa i sommar?
I sommar ska jag fortsätta att läsa Harry Potter böckerna på engelska. Det är svårt att hinna med att läsa så mycket som jag skulle vilja under terminerna. Främst för att jag behöver läsa så mycket till skolan och då njuter jag inte lika mycket av en bra bok den lilla lediga tiden jag har. Men förutom Harry Potter så skulle jag gärna läsa någon bra biografi. Läser just nu Zlatans och den är riktigt bra så jag är sugen på att hitta någon mer goding!
 
Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Jag vill ju gärna ligga i bikini på stranden, men om man ska tänka mer realistiskt så blir det klänning. En luftig och sval sommarklänning är ju underbart att gå omkring i!
 
Bästa badstället?
Jag kommer nog hänga en hel del på La Caleta och Santa María del Mar i sommar och det är ju riktigt bra stränder där man kan svalka sig i vågorna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0