Listan om sömn

→ När brukar du gå och lägga dig?
Det beror alldeles på vad jag gör på kvällen. Men jag försöker lägga mig innan 24 om jag är hemma. Är jag ute och dansar så blir det senare.

→ När vaknar du?
Jag ställer enbart en väckarklocka om jag måste gå upp tidigt. Jag sover bäst uan en väckarklocka och mår bäst om jag vaknade av mig själv. Jag brukar vakna mellan 8-10 om jag är ledig, om jag inte varit ute väldigt sent kvällen innan.

→ Är du morgonpigg?
Nej. Inte överhuvudtaget. Men jag är piggare om jag får vakna av mig själv än av ljuset, väckarklockor osv.

→ Vad finns på ditt nattduksbord?
Nagellack, krämer, godis, post it lappar, pennor, hörlurar, tofsar och allt smått och gott.

→ Vilken låt är allra bäst att somna till?
Jag vill inte ha någon musik på när jag ska sova, jag somnar bäst när det är tyst.

→ Vad gör du i sängen innan du somnar?
Oftast använder jag mobilen innan jag somnar, vilket sägs inte alls ska vara bra för sömnen.

→ Hur är din säng bäddad?
120cm säng med dubbeltäcka och 3 kuddar. Jag avskyr att frysa så mitt täcke är sjukt varmt. Egentligen lite för varmt, men det ignorerar jag för tillfället. 

→ Vad är ditt bästa sova gott-tips?
Fluffigt täcke och gärna nyvädrat eller öppet fönster så att frisk luft kommer in. Gärna svalare luft om man har varmt täcke.

→ Hur sover du egentligen?
Jag tror jag ligger ganska stilla när jag sover men drömmer och pratar en hel del i sömnen. Jag har väckt mig själv av att jag ligger och babblar på alla möjliga språk, samt väckt folk som sover i samma säng eller samma lägenhet som mig för att jag börjar skrika i sömnen. Väldigt märkligt. Jag har pratat på 5 olika språk i sömnen.

→ Vad har du på dig när du sover?
Ingenting.

→ Hur är din sovfrisyr?
Jag brukar bara ha utsläppt hår när jag sover.

→ Vad har du för säng?
En 120cm säng som är den skönaste jag någonsin sovit i!

→ Vad gör du mitt i natten?
Sover.

→ Hur gör du för att få ett mysigt sovrum?
Jag tänker nog inte så långt och tyvärr så använder jag mitt sovrum som mycket mer än att just bara sova där. Jag tittar på TV, äter och pluggar i sängen. Inte särskilt smart kanske men så är det nog när man trivs och vant sig vid att bara ha ett rum efter att ha bott i studentlägenhet och korridor utomlands.

→ Vad är det konstigaste stället du har sovit på?
Vet inte om jag sovit på så många konstiga ställen faktiskt. Utomhus på en ö under bar himmel och på golvet i ett korridorsrum kanske räknas som konstiga ställen? Eller i tält i minusgrader, eller på en nerfällt baksäte i en bil som var helt galet uppvärmd eftersom det var minusgrader ute och jag avskydde kombinationen tält+minusgrader.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0