Att göra listor

Jag älskar att skriva listor. Tror det är för att det gör mig lugn att se vad som behövs göras istället för att hålla allt i huvudet. Dessutom motverkas min stress när jag kan kryssa för/radera saker som är klara, det känns som en vinst på något sätt. Ganska märkligt egentligen, och kanske ett konstigt beteende att hela tiden göra listor men så länge det hjälper till att motverka stress och hjälper mig att få ännu bättre koll på läget så kommer jag fortsätta!
 
Några listor som finns i min mobil just nu är:
- Att göra lista med saker som behövs fixas
- Planeringslista där jag listar det som jag planerar in att göra, dag för dag
- Packlista till kommande utlandsresa
- Filmer och tv-serier som andra har rekommenderat att jag ska titta på
- Spanska och engelska glosor som jag kommer i kontakt med, allt för att lära mig ännu mer
- Låtar som spelas och som jag ska komma ihåg att lägga till på mina spotify listor
Samt ytterligare några listor med smått och gott såsom bra restauranger i Stockholm, tips på aktiviteter och lektionsplaneringen till praktiken/kommande jobb, anteckningar från universitetet, citat osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0