Den ärliga listan

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Det var till en film när jag gick på bio. Har väldigt lätt att bli tårögd till filmer eller serier, och ibland börjar jag gråta.

TRE SAKER DU AVSKYR
Jag avskyr krig, när människor ljuger/är oärliga och när människor behandlar andra dåligt. 

HUR VAR DU I SKOLAN?
Det beror nog på vilken ålder jag hade. Men jag har alltid varit ambitiös och ansträngt mig. Ibland har jag älskat skolan så mycket att jag gått dit fastän jag haft feber, ibland har jag skippat lektioner för att jag inte tyckt att jag fått ut något av ett visst ämne eller lärare. Sen jag började på universitetet så fåt jag ångest om jag missar något och sitter hellre på föreläsning/seminarium sjuk än att inte gå dit alls. Jag är en elev som ifrågasätter och alltid vill förbättra alla kurser. 

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
När jag måste "sitta av tid" för att närvaro krävs på lektioner där jag inte lär mig. Jag blir även stressad när jag inte förstår helt vad en lärare förväntar sig, då får jag svårt att plugga och blir stressad av att jag inte kommer någon vart med ämnet. 

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
Kärlek och vänskap när den är som bäst, att dansa bachata och att resa.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Beror lite på situationer, men jag tror att många uppfattar mig som en omtänksam och snäll person som ofta oroar mig för människor i min omgivning. Jag tror även att människor kan uppfatta mig som blyg i början och som en som inte kan sluta prata när man väl lär känna mig.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Som en öppen bok med vissa människor, oftast dom som jag inte förväntar mig att vara det med. Jag uppfattar även mig själv som stresstålig så länge en matta inte dras undan under fötterna på mig. En tänkande person som kan släppa allt när jag dansar eller umgås med rätt personer.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Har inget exempel på en riktigt jobbig eller pinsam situation. Det skulle väl vara när en lärare förväntar sig att man ska säga något och man inte har någon aning om vad kanske, känns som att det händer betydligt oftare nu när jag pluggar ett, för mig, tredje språk. Orden fastnar i halsen.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
När någon fin människa får mig att skratta/le och jag känner en connection. Plats, kläder, smink osv har verkligen ingen betydelse så länge "det där" finns, då känner man sig sedd på ett helt annat plan.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Har skrattat hela helgen med härliga vänner.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Jag funderar alltid mycket över saker, men det har faktiskt blivit mindre senaste tiden när jag har stressat mindre. Otroligt skönt att kunna släppa tankarna oftare än tidigare. Men överlag så tänker jag mycket på danse, extremt mycket till och med, och på skolarbete.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
Hajar, att bli sårad och att folk i min närhet ska fara illa.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Undersköterska på operation. Tror helt enkelt inte att det är min grej att jobba på sjukhus. 

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Författare för att jag älskar att skriva och läsa. Att ta två skrivkurser på universitetet i London när jag pluggade där är bland de bästa valen jag gjort, kanske det bästa när det gäller mina universitetsstudier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0