En lista om mat

Vilken är den godaste pastarätten?
→ Laxpasta tycker jag är otroligt gott! Annars är ju carbonara en favorit :)

Hur var du med maten som liten?
→ Jag gillade mat men vägrade att äta grönsaker, och många grönsaker har jag faktiskt fortfarande svårt för att äta, men jag bli bättre på det!

Den bästa smaken på chips?
→ Västkust chips gräddfil och lök

Topp 3 bästa produkterna eller råvarorna?
→ Det här är saker som alltid finns hemma hos mig
1. Ägg
2. Serrano skinka
3. Yoghurt

Om du var tvungen att bara äta mat från en matkultur resten av ditt liv, vilken skulle du välja?
→ Peruansk mat är en nyfunnen favorit, så otroligt gott!

Vad tycker du att den ultimata tacon ska innehålla?
→ Köttfärs eller kyckling, ost, nacho chips, tacosås medium, gurka och avokado. Jag har inte så mycket i min taco men jag älskar den!

I vilken form är potatis som allra godast?
→ Ugnpotatis är väldigt gott! Men färskpotatis och hasselbackspotatis är också riktigt gott!

Har du någon dyr matvana?
→ Min favoritmat är gratinerad hummer och det är ju inte det billigaste. Men jag äter det inte så ofta. Annars är färska räkor något som äts ofta här hemma.

Vad lagar du om du har minimalt med tid i köket?
→ Pasta, exempelvis laxpasta, carbonara eller tortillini som jag gratinerar lite i ugnen.

Vad är din paradrätt?
→ Laxpasta är det jag lagar oftast och som jag tycker blir riktigt gott!

Topp 3 restauranger i staden där du bor?
→ Jag äter inte superofta på restaurang, men tapas är ju gott och då är favoriterna Puerta del Sol och Aquí, och jag gillar flippin burgers för att där finns Stockholms bästa hamburgare till vettiga priser!

Vad består den bästa helgfrullen av?
→ Scones med marmelad, egenpressad apelsinjuice, massa frukt, smoothie, pannkakor eller våfflor.

Vilken är den senaste råvaran eller maträtten som du lärde dig att tycka om?
→ Smakade quinoa för några veckor sedan, för första gången på mååånga år och tyckte det var supergott! Annars är ingefära en ganska ny favorit, något jag inte visste att jag tyckte om förrän jag började laga en hel del rätter med det i!

Finns det någon mat som du inte skyltar med att du gillar?
→ Inte vad jag kan komma på.

Din bästa budgeträtt?
→ Omelett! Jag brukar göra min med ost och skinka, lite paprikapulver och peppar.

Vad brukar du käka till lunch?
→ Det beror på vart jag är. En matlåda bli det ibland om jag är på jobbet eller i skolan, om jag är hemma så kan det bli allt ifrån smoothie, stekt ägg, smörgåsar, omelett, tacos osv.

Vad är det bästa att äta och dricka på en fredagkväll?
→ Får jag välja fritt så blir det gratinerad hummer! Till efterrätt blir det flan och sen dansas det och pausas med sangria.

Dela med dig av något smart matlagningsknep!
→ Brukar nästan alltid ha vitlök i allt jag lagar!

Vad lagar du om du ska laga mat åt många personer?
→ Tacos är ju lätt och går att servera de flesta om man dukar upp många ingredienser så att folk får välja. Tycker även det passar bra om man någon är vegeterian, då man inte behöver ha kött eller liknande i men också går att ersätta just köttprodukter med quorn.

Vilken maträtt tycker du att fler borde upptäcka?
→ Svår fråga! Just peruansk mat är ju något jag nyligen har upptäckt, så jag får nog välja hela den matkulturen faktiskt!

Vilken är den godaste såsen?
→ Beror ju på till vad.. Men rödvinssås är ju otroligt gott till kött! Annars är ju aioli gott till fisk, speciellt på bröd till fisk och skaldjurssoppa!

Vilken råvara önskar du vore i säsong jämt?
→ Jordgubbar! Det är så otroligt gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0