♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek är för mig en känsla som är i stort sätt obeskrivlig, men försöka förklara kan man ju alltid.

Jag skiljer på kärlek till platser, familj, vänner och exempelvis pojkvän/flickvän.

Kärleken till min familj kommer alltid finnas, den går upp och ner men man vet att man har en grund tillsammans. Det är något man har blivit tilldelat och inget man kan välja. Av den anledningen så tror jag att den också alltid håller ihop, man vet att det är ens kött och blod det handlar om.

Kärleken till vänner är något som kan vara starkt, men som också kan vara som en tacksamhet. Är det rätt person så tror jag verkligen att man kan vara vänner för livet, men det krävs mycket för detta och många vänskaper klarar inte det trycket. För mig är kärleken till en vän en känsla av att kunna vara med personen när som helst, kunna ringa mitt i natten och verkligen kunna säga vad som helst. Inget man gör ska kunna bryta vänskapen, man ska behandla personen så som man själv vill bli behandlad och då håller det oftast. Kärleken för vänner ska man kunna bevisa genom att stå vid hans eller hennes sida när ingen annan gör det, det är just då man är en riktig vän som visar sin kärlek.

Kärleken till en kille eller tjej (den personen man är kär i) är enligt mig den starkaste känslan man kan ha. När man är sådär sprudlande glad och nöjd bara att få vara med den andra, det är just det som är kärlek. När man tror att man mot alla odds kan hålla ihop och vara lyckliga på kuppen. Den här kärleken är något som kan pågå en period, oavsett om den är stor eller liten, så beter den sig olika när det är för olika personer.

Kärlek är bland det otroligaste som finns i världen och det som jag tror på mest. Jag brinner och lever för kärleken och för att jag vet att den dagen jag mår som bäst så är det för att jag är med någon jag älskar.

Kärlek kan i många fall leda till tårar, men det är bara när det är värt det som man kan kalla det äkta kärlek enligt mig.

Här är några bilder som symboliserar kärlek för mig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0