♥ Dag 7 – Min bästa vän.

Jag har under min uppväxt haft bästa vänner, men bara en som verkligen varit den bästa bästa vännen. När det sket sig så struntade jag i bästa vänner och fick flera nära vänner istället.

En bästa vän är för mig någon man kan lita på oavsett vad, som står med en i vått och torrt, som alltid finns vid ens sida när man går igenom både bra och dåliga stunder i livet och även någon som är den där personen vars plats ingen annan kan ta. När alla går emot en ska bästa vännen gå emot alla för att visa att den verkligen är en bästa vän, under en vanlig dag ska uppmärksamheten alltid gå till bästa vännen om det är möjligt, oavsett var man är i världen ska man skänka sin bästa vän en tanke.

En bästa vän är som en partner, fast vän. Den personen om någon ska ge utan att ha en tanke på att ta, den ska muntra upp en när man är ledsen, skratta med en under de stunderna man har roligt och allt runt omkring detta.

Bästa vänner använd mycket i ens uppväxt, men det är inte ofta det är på riktigt. Ett halsband av ett brytet hjärta är inte motsvarigheten till vad en vänskap är värd. Orden bästa vänner har ingen betydelse om man inte gör allt som står i ens makt för den personen.

Det är en stark vänskap som inte går att hitta hos någon annan än just den personen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0