Jullista 2011

Pepparkakor - Lussebullar
Isschoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej (gillar inte något av det)
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka firade du jul i år?

Jag firade jul hemma med mina föräldrar, mormor och farmor. Det blev en lugn jul i år med lunch, kalle anka, paketöppning, godis och tv-tittande.


Vad önskade du dig i julklapp och vad fick du?

Jag önskade mig och fick en ny säng, byrå, reselakan set, tofflor, tekopp, hårinpackning, pengar och minneskort till kameran. Jag fick även örhängen, presentkort, sjal och inredningsdetaljer.


Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?

Jag gillar alla delar, men jag tyckte att det var kul att Lejonkungen fanns med i år! :)

 

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?

Jag tycker ofta att det är vägen dit och att få ta det lugnt med nära och kära som är viktigast, så det brukar ofta stämma.


Har du firat jul utomlands någongång?


Ja det har jag, senaste gången och den enda som jag verkligen kommer ihåg var 3 år sedan, i Thailand.

Trackback
RSS 2.0