Barncancerfonden!

Just nu är jag med och tävlar på den här! tjejens blogg!

Den här gången tävlar jag inte för att få vinna, utan jag tävlar för att "nå" ut till fler människor!
Alla borde ge bidrag till barncancerfonden, anledningen är enkel, INGEN vill att någon ska dö i cancer, speciellt inte ett barn!
Cancer ligger ofta närmare än vad man tror, själv har jag 4 personer (inte bara barn) i släkten som har haft cancer, varav en dog. Nu tänker ni säkert att det bara var någon avlägsen släkting som jag aldrig hade haft kontakt med, och nej, jag hade ingen kontakt med personen, för jag var inte född än, men det som hände, det är de mest tragiska som någonsin hänt i våran släkt.
Det var min bror som dog, ja ni läste rätt, min BROR!
Precis efter han hade fyllt 8 så åkte mina föräldrar in med honom till sjukhuset, han hade varit yr flera dagar och mådde nu sämre. De på sjukhuset röntgade honom, och det visade sig att han hade cancer, en cancer tumör i hjänan, som förmodligen var omöjlig att få bort. Ni kan ju tänka er att hela världen rasade vid den stunden?
Man bestämde att operera honom redan nästa dag, och de fick sova kvar på sjukhuset.
När mamma vaknade dagen efter, fick honom ingen kontakt med honom, han kunde inte väckas. Så hon tillkallade personal och han kördes i ilfart till operationen.
Pga man väntade med att operera honom så startedes en blödning i hjärnan, som sedan skedde till en slags förlamning.
Den sista tiden han fanns, så satt han i rullstol och kunde inte säga ett ljud...
Han dog knappt ett halvår senare...

Även för mig, som inte genomlidigt allt så betyder han mycket, jag vet inte varför, men det känns som att han alltid funnits här, men ändå inte här... om ni förstår vad jag menar.
Så nu vill jag att alla, ska ta och fundera en stund.
Om man skänker en slant till barncancer fonden, så kan detta stoppas, en annan familj behöver inte gå igenom det som min behövde gå igenom, man vill inte att någon ska behöva genomlida det!

Så klicka er in på barncancerfonden nu!
Det är viktigt för alla.

Kommentarer
Postat av: HannahSthlm

Tack för att du är med i min tävling och för att du skrev detta viktiga inlägg!

Ev. kommer jag länka till det om jag skriver något mer inlägg om Barncancerfonden nu i veckan, vi får se,men tusen tack för att du vill vara med och för din erfarenhet i frågan! Kram:)

2008-09-24 @ 14:26:54
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0