Lördag, soldag nummer 1

Fredagskvällen spenderades ute på landet tillsammans med mamma och pappa. Tog det lugnt och kollade på TV :) försökte även sitta vid datorn ett tag, men internet gick tydligen inge bra.. Sånt får man helt enkelt ta när man är härute!

Värmen stod på i mitt lilla hus när jag skulle gå och lägga mig, det var tyst, lugnt, så som de bara kan vara ute på landet... och så självklart, så var det stjärnklart :) så underbart. Fick ett sött samtal och smsade en del innan jag gick och la mig nångång efter 2 :) och jag somnade fortare än jag trodde att jag skulle göra..

Vaknade vid halv 1 och kände att jag ändå fått lite sömn och jag gick upp och möttes av sol! Fixade i ordning frukost, la mig utanför huset och började sola :) Vilken känsla, ligga utan knappt några kläder och få sola, samma vecka som isen gått härute! Spenderade min dag ute i solen, i 4 timmar, på luftmadrass, tillsammans med min Twilight bok, radion och min MP4 :) Lite daimtårta och päroncider blev det också. Jag känner verkligen att våren har kommit! :)

Måste erkänna att dagen var väääldigt lyckad för att vara den första på landet sedan förra sommaren :) Jag trodde de skulle bli en jobbig helg, men det rullar faktiskt på ^^
Båten är nu sjösatt, och vi har grillat första gången i år, underbart gott blev det :) Just nu börjar solen mer eller mindre gå ner och myggorna letar sig fram.

Ikväll blir det plugg.. måste fixa matteprovet på tisdag, eller rättare sagt, mitt omprov.. kan fortfarande inte fatta att jag inte klarade de senaste... Men men, jag började läsa lite grejer i matteboken för en stund sedan och jag förstod det jag läste, så jag hoppas att jag lyckas den här gången :)

Eftersom att vädret ska bli dåligare på måndag åker vi förmodligen hem redan imorgonkväll, kan faktiskt vara skönt att komma hem en dag tidigare, träffa folk och bara ladda upp inför en massa skolveckor...


Bild från i somras när vi åkte ut med båten till en restaurang :) Underbart väder <3

Jag längtar grymt mycket till sommaren, nära och kära ska komma ut till landet och vi kommer ha grymt underbart! Funderar på att planera in en liten resa tillsammans med en vän som betyder mycket för mig, vill så gärna hälsa på folk som bor en bit ifrån :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0