♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

Jag har valt att dela med mig av ett ögonblick som var otroligt för min del.
Det var första gången jag dök, i Thailand.

Det var utanför Phi Phi öarna vi gick ner första gången. Våtdräkt, simfötter, vikter, tuber, cyklop och allt annat som behövdes var på och jag skulle hoppa ner i vattnet, var rejält nervös att hoppa i från båten med allt detta, speciellt vikterna, men det gick bra! Efter byte av fenor och lite fler genomgångar så var det dags att gå under ytan och visa att man klarade av att få in vatten i cyklopet, få bort det, samt ta bort munstycket och lyckades få tillbaka det och göra det fritt från vatten. Sedan var det dags!

Det ögonblicket jag vill ge det här inlägget är den stunden som jag stod med fenorna på havsbottnen i Thailand, tittandes åt alla håll. Känslan var obeskrivlig och något som jag utan tvekan vill göra om! Jag jämför det med att stå på månen, för det var en sådan mäktig känsla som ingen kan förstå om man inte upplevt det. En av mina starkaste upplevelser i livet förblir det här dyket och just det ögonblicket! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0