24e Juli 2010

Gardagen var trevlig. Precis sån dag som jag har saknat när jag varit ute på landet. Åkte hem till Kevin tillsammans med Adde och Juan och spenderade eftermiddagen/kvällen där. Blev musik, serier, magnus betnér och pizza, lyckat för en dag med dåligt väder! Åkte hem tidigt i och med att jag skulle upp tidigt idag. Var uppe med tuppen, 6 imorse... Inte kul, inte kul någonstans. 13 grader har det varit ute hela dagen, ösregnat under kvällen och varit allmänt inte sommarväder. Men det får gärna vara skitväder här för jag drar ändå till Mallorca på onsdag. Och är det skitväder där (det är det inte i mer än 2 veckor) så kommer jag få prova att surfa, bada i regnet, festa hela nätterna och kunna sova hela dagarna. Men som sagt, det kommer inte vara skitväder där, i alla fall inte under hela tiden jag är där, så jag behöver inte ens tänka så.

Idag var det som sagt jobb som stod på schemat. 9 timmar pass och börja tidigt, det värsta som finns. För att göra det lite värre så var det sjukt varmt i butiken, förutom i mejeriet, men där var det istället otroligt tugnt att bära allt. Som toppen över it slog jag i huvudet ett antal gånger och blev skrämd av en jobbarkompis som tycker det är hur kul som helst att skrämma mig... Jag är minst sagt trött i hela kroppen, framför allt huvud och armar. Men trots allt klagande som jag nyss har yttrat mig om, så älskar jag mitt jobb. Jag älskar att jag fick chansen att börja jobba tidigt, få erfarenhet och inte behöva söka jobb som en galning nu. Jag är glad att jag redan jobbat i snart 3 år, i två olika butiker. Numera har jag kul på jobbet, jag skrattar med kollegor, är social med kunder och trivs väldigt bra i min butik, känns grymt.

Nej, dags att sova. Ska jobba imorgon också men som tur är så öppnar vi inte 8 på söndagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0