Lista 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flög själv, hela 4 resor till och med. Har aldrig under samma år flugit utomlands 5 gånger heller. Jag tog studenten, slutade gymnasiet, fixade körkort och tog ett gap year, är inte varje dag man gör det!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har inte haft några nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Pappas bror och hans fru.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Mallorca x2 & Barcelona (Spanien) och Cambridge x2 (UK).

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Kunna spanska.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Finns så många! Bland annat min student 14 juni, alla resor och allt vad de har betytt, Summer burst, när jag tog mitt körkort, Rihanna konserten, studentskivorna och alla underbara dagar, kvällar och nätter med alla härliga människor.

8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag tog studenten med bra betyg kanske? Tog även körkort och även flera beslut vad gäller mitt gap year.

9. Största misstaget?
Inte lita på min instinkt och känslor.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
I början av året var det två kotor i nacken som "satt fel", därav otrolig huvudvärk, illamående och varit yr till och från fram tills att jag gick till sjukgymnasten som fixade det. Har även haft problem med handleden och varit förkyld några gånger för att sedan sluta året med väldigt mycket yrsel, huvudvärk och ont i nacken.

11. Bästa köpet?
Min mobil!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, det blev 5 stycken, men jag har faktiskt sparat mer än jag gjort av med, betydligt mer.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, förutom alla resor, studenten, nyfunna vänner, körkort och allt däremellan så finns det något annat som gjort mig till the happiest girl in the world.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Kindly unspoken, Love the way you lie part 2, Jamming, Lovefool, California king bed, S&M, Only girl in the world, Man down, What's my name, Someone like you, Set fire to the rain, Chasing pavements, Cannonball, Rolling in the deep, The first cut is the deepest, They bring me to you, Better together, Higher, All I want for christmas is you, Save the world, Set fire to the rain, I don't want to miss a thing, Just the way you are, Wherever you will go, Breakaway, Give me everything, Coconut tree, Mitt hjärta blöder, Jag kommer, On the floor, I'd rather be with you, Danza Kuduro, Home, Like a G6, F**kin' perfect, We found love, Jar of hearts, What's up, Titanium, Teenage Dream, Raise your glass, The bad touch, Gubben i lådan,  och massor av fler!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mitt år hade upp och nergångar, men jag skulle vilja påstå att jag varit lyckligare i år, men främst sista månaderna. Känns som att jag gått lite på sparlåga under året förutom vid speciella tillfällen då det blivit all in och därför varit gladare just de tillfällena.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit mer nu när det funnits tid till det. Tycker att jag gjort det, men det skulle nog inte skada om jag gjort det mer. Önskar också att jag hade ridit fler gånger!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig och stressat.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen, samt mormor och farmor.

19. Blev du kär under 2011?
Vissa saker behöver man inte skriva ut i bloggen, men jag är lycklig, det är allt jag tänker skriva.

20. Favoritprogram på TV?
Vänner, OTH, Navy CIS, The Big Bang Theory, Svenska Hollywood fruar, Sjunde himlen och Hawaii five 0.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte.

22. Bästa boken du läste i år?
The Hunger Games!

23. Största musikaliska upptäckten?
Vet faktiskt inte riktigt... Jag har börjat lyssna mer på Adele och Rihanna och de har verkligen otroliga röster, men det är väl inte direkt en nyhet...

24. Något du önskade dig och fick?
Ja, många saker! Jag fick resa väldigt mycket och fick något som betyder mer än allt annat!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Några småsaker finns det väl alltid, men har snarare varit så att jag letat efter något specifikt och inte hittat det, så inte önskat och inte fått i present så att säga.

26. Årets bästa film?
Har ju sett mängder med filmer... Men jag måste helt klart säga Harry Potter and the Deathly Hallows 2!

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag firade min 19-årsdag samtidigt som min studentskiva, så jag dansade hela natten lång till stängning med vänner på klubben Rose i Stockholm, en riktig otroligt upplevelse och något som man aldrig kommer kunna göra två gånger!

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att slippa att vara sjuk samt krångel med nacken och handleden.

29. Vad fick dig att må bra?
Att ta studenten och ta ett sabbatsår. Alla utlandsresor, att fixa körkortet på första försöket vad gäller både teorin och körningen. Måste även säga alla underbara människor jag har runt omkring mig för jag tror att jag kommit närmare och hittat människor i min omgivning som är riktiga vänner och som jag verkligen tycker om! Jag har även sluppit mycket stress under hösten då jag inte gått i skolan vilket har fått mig att "repa" mig lite efter all stress sista halvåret i gymnasiet.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kändiscrushar är inte riktigt något för mig, men jag säger Josh Duhamel för att säga någon.

31. Vem saknade du?
Alla som jag inte träffat tillräckligt.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Alla mina nya vänner och människor som står mig nära.
Trackback
RSS 2.0