Lista, 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, jag reste utomlands helt utan vuxna för första gången och ställde mig på egna ben :)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Minns inte att jag gav ett enda.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Pappas bror och hans fru :)
4. Dog någon som stod dig nära? Ja och det kändes och känns fortfarande förjävligt och jag har inte fattat att det är sant.. även fast det gått mer än 2 månader.
5. Vilka länder besökte du? Thailand och Spanien (Mallorca) och hinner även med Finland (Åland) imorrn :P
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, det finns väl vissa saker tror jag, men inget som jag pratar särskilt öppet om..
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Det finns många! Mest mellan augusti och december :)
8. Vad var din största framgång 2009? Slutade ettan med bra betyg och fått enormt med berömd på jobbet! Har även haft framgånger på andra sätt såklart, men det är inget jag skriver om här :)
9. Största misstaget? Tror inte jag gjort så stora misstag..
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Handleden har ju krånglat en del, fått svininfluensan, magkatarr och antagligen blindtarmsinflammation.. Och sen förkulningar på det.. riktigt jävla sjukling år :P
11. Bästa köpet? Båda nya datorerna :)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mallorca resan och kläder :)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Många saker har gjort mig glad i år. Men mest är det att jag har träffat så många nya underbara människor som står mig närmast av alla!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? FInns otroligt många.. kan sitta och skriva i all evighet.. Den som har påverkat mig mest är i alla fall "I gotta feeling", emn det är långt ifrån den enda!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, utan tvekan!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Varit på Mallorca :)
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Pluggat, helt klart.
18. Hur tillbringar du julen? Har redan tillbringat julen, på landet med mamma, pappa och mormor :)
19. Blev du kär i år? Ja
20. Favoritprogram på TV? Finns för många för att välja. Men jag har fastnat för One Tree Hill
21. Bästa boken du läste i år? Twilight!
22. Största musikaliska upptäckten? Finns många artister/band osv som jag har börjat lyssna på. Men de bästa var nog alla nätter på barerna och klubbarna på Mallorca, musiken var enormt bra. Gillade även Takida konserten riktigt mycket!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Fick till viss del Thailand resa, men i och med att den inte blev av så fick jag Mallorca resan.
25. Något du önskade dig men inte fick? Inte i födelsedagspresent.. Men för övrigt så önskar jag mer tid på Mallorca...
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Träffade en vän som spenderade dagen med mig eftersom att jag inte klarade av att vara själv. Sen hade jag maskerad som blev lyckad förutom att mina tankar var nån helt annanstans, men allt löste sig så småning om :)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Finns säkert många saker. Kärrtorp har fått mig att må dåligt, så utan de hade det varit bättre utan tvekan. Det hade också varit bättre utan personer som sårar än. Mer tid på Mallorca med helt underbara människor skulle gjort de bättre också :)
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Stil? Har blivit mer flickig tror jag.. Slutat gå till skolan i mjukisbyxor och vilken band t-shirt som helst. Upptäckte att färgen rosa kan vara fin :P
29. Vad fick dig att må bra? Många saker, men de mesta är nog Mallorca resan och vänner som kommit mig riktigt nära, Jon och Tom :)
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Chad Michel Murray, no doubt at all.
31. Vem saknade du? Vännerna nere på Mallorca har jag saknat som fan hela tiden förutom den veckan jag var där nere och fick spendera lite tid med dom :)
32. De bästa nya människorna du träffade? Jon och Tom. Finns många andra och jag har många att tacka. Men idag är det dessa människor som klivit in i mitt liv och stannat :)
Trackback
RSS 2.0