Lista

Lista snodd från Christine :)
Alltså, detta är inte på riktigt!



Käre J.
Jag vet inte hur jag ska säga det här,
jag avskyr dig. Jag tror att jag förstod det, när vi badade nakna i din lya och jag såg dig karva dina initialer i den galne munken.
Jag är säker på att du
köldskadad nog att förstå att din Honda suger.
Jag skickar tillbaka
dina lumpen-minnen, men jag behåller ditt självmordsbrev som ett minne.
Du ska veta att jag aldrig öppet hånat
ett passionerat intresse för möss.
V
arma hälsningar Malin


Byt ut siffrorna mot svaret du får på motsvarande frågenummer. Till slut har du ett färdigt avskedsbrev till din vän!

Käre - din partners namn/någon du gillar.
Jag vet inte hur jag ska säga det här, men __1__. Jag tror att jag förstod det __2__ __3__,
och jag såg dig __4__ __5__.
Jag är säker på att du är __6__ nog att förstå __7__.
Jag skickar tillbaka __8__, men jag behåller __9__ som ett minne.
Du ska veta att jag __10__ __11__.
__12__, -ditt namn-

 
1. VILKEN FÄRG HAR DIN TRÖJA?
blå - vår romans är slut
röd - vår affär är död
vit - jag ska gå i kloster
svart- jag avskyr dig
grön - våra horoskop passar inte ihop
grå - du är ett pervo
gul - jag går på gatan
rosa - dina näsborrar är en förolämpning
brun - maffian är ute efter dig
ingen tröja - du är en nolla
annan - jag är kär i din syster

2. VILKEN MÅNAD ÄR DU FÖDD I?
januari - den där natten
februari - i fjol
mars - när vi badade nakna
april - när jag trippade på sesamfrön
maj - senaste första maj
juni - när du satte bojor på mig
juli - när jag kräktes
augusti - när jag såg det krympta huvudet
september - när din dvärg bet mig
oktober - när jag reciterade "Tomten"
december - när din fårhund löpte amok

3. VILKEN MAT ÄTER DU HELST?
tacos - i din lya
pizza - i din campingbil
pasta - utanför Säffle
hamburgare - under bussen
sallad - i din garderob
kyckling - medan du åt enchiladas
kebab - med Knutby-pastorn
fisk - i kvinnokläder
mackor - på Hare Krishna-avslutningen
lasagne - på mentalsjukhuset
korv - i trans
annat - med paret Bush

4. VILKEN FÄRG HAR DINA STRUMPOR?
gul - stöta på
röd - förolämpa
svart - ignorera
blå - knocka
lila - hälla sirap på
vit - karva dina initialer i
grå - slita kläderna av
brun - sätta blodiglar på
orange - snöpa
rosa - slita tupén av
barfota - sitta på
annat - driva ut

5. VILKEN FÄRG HAR DINA UNDERKLÄDER?
svart - min bästa vän
vit - Carl Bildt
grå - Magnus Uggla
brun - min pruttkudde
lila - min senapssufflé
röd - Björne
blå - min avocadoplanta
gul - min brevvän i Ghana
orange - min Carl Larsson-samling
rosa - Djurgårdens förstakedja
inga - min Ingar Carlsson-staty
annat - den galne munken

6. VAD SER DU HELST PÅ TV?
scrubs - man
O.C - känslig
one tree hill - öppen
heroes - skamsen
lost - påtänd
house - feg
simpsons - ärrad
aktuellt - mongolisk
idol - masochistisk
family guy - senil
andra avenyn - borgerlig
annat ? köldskadad

7. HUMÖR JUST NU?
glad - hur dåligt jag mått
ledsen - hur trist du är
uttråkad - att din Honda suger
arg - att dina finnar är i sista stadiet
deprimerad - att jag har bytt kön
uppspelt - att det inte finns någon lösning för
nervös - mellanöstern
orolig - att vi är kusiner
apatisk - att Jultomten inte finns
skamsen - att jag är allergisk mot din hamster
kramsugen - att jag tänder på sopåkare
överlycklig - att jag är en klon
annat - att Äntligen Hemma är botten

8. VAD HAR TAPETEN I DITT SOVRUM FÖR FÄRG?
vit - din ring
gul - dina kärleksbrev
röd - din Darth Vader-poster
svart - din tama sten
blå - soffdynorna
grön - bilderna av Halmstad
orange - dina löständer
brun - din adressbok
grå - våra matchande Snobben-haklappar
lila - dina gamla lottokuponger
rosa - de avklippta tånaglarna
annan - dina lumpen-minnen

9. FÖRSTA BOKSTAVEN I DITT NAMN?
A/B - ditt foto
C/D - oljeaktierna
E/F - min oskuld
G/H - din granne Magnus
I/J - resultaten av blodprovet
K/L - ditt vänsteröra
M/N - ditt självmordsbrev
O/P - din mamma
Q/R - mitt förstånd
S/T - din fjärilssamling
U/V/W - ditt brottsregister
X/Y/Z - Dennis trikåer
Å/Ä/Ö - ditt gymnasiebetyg

10. SISTA BOKSTAVEN I DITT EFTERNAMN?
A/B - alltid ska minnas
C/D - aldrig ska glömma
E/F - alltid ska försöka glömma
G/H - ska upplysa skatteverket om
I/J - alltid känt mig smutsig inför
K/L aldrig öppet hånat
M/N - spelar in en film om
O/P - intervjuas av Aftonbladet om
Q/R - informerat psykiatern om
S/T - mår illa när jag tänker på
U/V/W - berättade i bikten om
X/Y/Z - klarar mig bättre utan
Å/Ä/Ö - aldrig tyckt om

11. VAD DRICKER DU HELST?
vatten - vår vänskap
öl - senilitet
läsk - ett nytt liv som klon
saft - eskimåreinkarnation
mjölk - hyreshuset
vin - kokainmissbruk
cider - ett passionerat intresse för möss
juice - Lasse Berghagen-imitationer
mineralvatten - pinsamma utslag
oboy - aubergine-fetishism
whisky - att sabba andra världskriget
annat - att hata Föllinge

12. VILKET LAND ÅKER DU HELST TILL PÅ SEMESTER?
thailand - varma hälsningar
usa - med vänlig hälsning
england - i smärta
spanien - gå och dränk dig
kina - äcklade hälsningar
tyskland - med lättnad
japan - stick och brinn
grekland - din eviga fiende
australien - hälsa din groda Leonard
egypten - stick nu
frankrike - lycka till på permissionen
annat - hälsa din läskiga familj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0