♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Två underbara människor som hjälpte mig till världen ska detta inlägg handla om.

Båda födda och uppvuxna i Stockholm, dock från helt olika familjer.
Pappa var galen i all sport när han var liten, precis som de flesta killar är.
Medan mamma var galen i att dra ut och dansa nätterna långa på alla klubbar som kunde hittas.

År 1976, då mamma var 17 och pappa 19, så korsades deras vägar då de bodde på samma hotell nere på Mallorca. De fann varandra redan där nere, spenderade en tid tillsammans för att sedan skiljas åt i hoppet om att träffas igen. Några veckor senare så träffas dom och sedan dess har dom varit ett par. Efter ett år tillsammans köpte de förlovningsringar på Kreta och förlovade sig. De bodde i princip hos varandra under samma period som pappa låg i lumpen fram tills att dom fick en lägenhet våren 1978.

Åren innan de skaffade barn reste dom mycket och såg världen, och även då mamma slutade köra bil efter att ha fått se hur folk i Europa körde på deras bilande runt om i Europa.

1982 fick de sitt första barn, en son vid namn Robin. Livet lekte och ett landställe införskaffades år 1986. Robin togs ifrån dom 1990 då cancern tog över hans hjärna och förstörde deras liv. Cirka ett år senare blev mamma gravid med mig och jag tittade ut i början av 1992.

Båda mina föräldrar är mycket omtänksamma, livsnjutare och glada.

Mitt humör har jag fått av pappa och även allt stressande. Av honom har jag även fått med mig tänkandet "Vill man ha något gjort så får man göra det själv". Han är elektriker och mycket händig och jag har fått hjälpa till mycket och lärt mig otroligt av honom. Han har även lärt mig att ha respekt för andra människor. Det är även han som har gett mig min otroligt envisa sida och styrkan att säga ifrån när något är fel.

Min musikaliska sida och takt och rytm känsla har jag fått av mamma. Kärleken till mode, kläder och smink kommer även från henne och vi har oftast samma smak. Hon har lärt mig att ta det mesta med en nypa salt, att stå på mig och aldrig nöja mig. Vi båda är drömmare som flyr från verkligheten, inte gör klart saker vi påbörjar och som är omöjliga på att slänga saker. Läser mycket gör vi båda två och lånar gärna varandras kläder när det passar.

Båda mina föräldrar har lärt mig att skilja på rätt och fel, gott och ont, kärlek och hat och allt däremellan.
De har lärt mig vad som är värt att kämpa för i livet och är ett livs levande bevis på att evig kärlek existerar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0