♥ Dag 9 – Min tro.

En tro är något som för många betyder religion.
Jag själv tillhör svenska kyrkan och är kristen, men jag tror inte på en Gud eller något liknande. Jag är helt enkelt med för att man skrivs in automatiskt när man döps.

Min tro, ja vad är den egentligen? Den innehåller inga Gudar, helgon, Jesus, Buddha, Muhammed eller något liknande. Jag läser ingen bibel eller koran och följer heller inga budord.

Jag tror på kärleken och ödet. Ordspråket "Amor vincit omnia" är något som jag tror på, det vill säga "Kärleken övervinner allt", även "Every song ends but that's no reason not to enjoy the music" och självklart flera andra ordspråk.

Jag tror att vårt liv är ödesbestämt men att man med vissa val kan ändra vissa delar av det.

Men främst av allt så är min tro If it's meant to be... så blir det så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0