♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Med risk för att jag inte kommer ihåg alla mina födelsedagar så väljer jag nog min 18årsdag. Men för att kort summera lite av det jag vet...

När jag var liten, dvs ca 1-3 år gammal, så gjorde mamma världens häftigaste tårtor! De var såna som man ser i filmer som liknar kaninen, clowner osv! Har sett på filmer som vi spelade in hur otroligt fina de är!
När jag var ett par år äldre så bjöd jag dagiskompisar och kusiner på kalas och mamma hade ordnat med massor av roliga lekar, min mamma lyckades verkligen!
Det här är alltså inget jag kommer ihåg själv, men jag har fått det berättat för mig, sett bilder och video. Nu till födelsedagar då man var liite äldre!
Har haft laserdome kalas x2, ett planerat och en överraskning när jag fyllde 16! Har haft kändiskalas där alla skulle klä ut sig till kändisar, jag var väl 10 kanske och fick för mig att färga håret över en helg, galen jag var! Har även haften maskerad på senare år, när jag fyllde 17 och var pirat! Förutom det så har det varit ett bowlingkalas men där tar nog också de galna kalasen slut!

Har firat med släktingar, familjen, kompisar och pojkvänner. Fått många goda middagar och tårtor och superfina presenter. Men oavsett så är det nog 18årsdagen som kommer ligga mig närmst om hjärtat. Kanske säger jag så för att det är den senaste, kanske för att jag lärt mig uppskatta allt runt omkring, eller för att det kanske är den bästa hittills? Jag vet ärligt talat inte, men det spelar inte så stor roll.

När jag fyllde 18 så firade jag med min familj och större delen av släkten samma dag. Delar av släkten kom förbi andra dagar och alla tillfällena var riktigt bra. Jag minns att stämningen nog var den bästa och känslan av att vara lugn. Själva grejen att fylla 18 är ju rätt stor och det kanske var därför? Det var en rätt bra tid i mitt liv och kanske därför jag minns det som jag gör.
Fick många fina presenter av både vänner, släkt och familj, men mammas och pappas största present var också den mest underbara jag fått någonsin, resan till Mallorca. Det är utan tvekan mitt livs resa och jag är så glad över allt den innebar. Det roligaste av allt var att jag fått resan, lite småpresenter och visste att det inte var något mer. Och då kommer det största paketet jag sett inskjutande genom dörren till mitt rum, jag har aldrig varit så chockad i mitt liv och min min visade tydligen det då pappa sa att det hade varit obetalbar och att han ångrade sig att han inte filmat det. Det var förstås resväskan som låg i flyttkartongerna som utgjorde det stora paketet och oj vad jag har varit stolt över min stoooora resväska!

För att avsluta det hela så minns jag en dålig födelsedag, och det var känslomässigt dåligt från min sida då jag hade det jobbigt just då, men alla runt omkring var fantastiska. Och med det vill jag säga att människorna man har runt omkring sig är viktigast när ens födelsedag kommer upp. Jag är glad över alla människor som har valt att fira mina födelsedagar med mig och stoltast är jag över en vän som ordnade en överraskning till mig när jag fyllde 16. Tror inte att någon förväntar sig att väckas och får frågan om man kan komma över för att han vill säga grattis, och när man väl kommer dit så håller han för ögonen på en och leder en in till vardagsrummet där 17 personer sitter och skriker grattis. Min 16årsdag kanske slår 18årsdagen trots allt? Jag tror nästan det, för aldrig har väl så många personer samlats enbart för min skull :')

Tårtan på 18-årsdagen!




Kommentarer
Postat av: ELLMINAS - elin mattsson & emma silverbratt

Superfin blogg! Var gärna med i DAGENS BLOGG! Kram

2011-01-08 @ 14:00:17
URL: http://ellminas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0