Lista 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det nya året firades in med massor av vänner istället för föräldrarna, gick ut på krogen i Sverige när jag hade fyllt 18, gick på min första studentskiva och åkte även studentflak för första gången! Har varit på poolparty, dragit ut på bargatan på Mallorca med en främling. Stängt på jobbet för första gången, åkt till London och mycket annat.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte att jag ens hade ett nyårslöfte i år.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej, men en släkting.

5. Vilka länder besökte du?
Mallorca (Spanien) och London (UK).

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Frihet, att kunna välja allt själv utan att skolan ligger som en stressfaktor.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Många datum kommer jag alltid komma ihåg, av flera anledningar. Men främst 28 juli - 13 augusti i och med att jag var i Mallorca då, och även 27-30 december då jag var i London.

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag hittade mig själv som person.

9. Största misstaget?
Försöka gå vidare för fort.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ena handleden har spökat, och nu har även den andra börjat.. Har åkt på influensa, något som liknande körtelfeber, riktigt helvetesförkylning x2 och vinterkräksjukan... Öronen har krånglat ett par gånger och jag har även haft ögoninflammation. Har varit riktigt mycket sjukdomar i år!

11. Bästa köpet?
Mina vinterskor!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Shopping helt klart, men även på resor och utgångar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mallorca resan, att äntligen få gå ut på krogen, studentskivan, alla underbara människor jag har fått möjligheten att lära känna, alla gamla barndomsvänner som man har fått kontakt med igen, London resan och mycket mer!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Sitting waiting wishing, Song away, Waka waka, Lift me up, I'm here for your entertainment, whataya want from me, I still ain't over you, Sweet and low, Airplanes, Decode, The only exception, Feel this, The bad touch, Natteravn, Just the way you are, Gubben i lådan, Memories, Sexy bitch, When love takes over, Stereo love, Hey soul sister, The english way, This is the thing, Jump, Falling slowly, Replay, Riding solo, In my head, Run this town, Empire state of mind, Heartbrake warfare, Wavin flag, 99 times, Angel, Manhattan from the sky, You can't brake a broken heart, Kindly unspoken, Carlifornia gurls, Hot n cold, Kiss n tell, Teenage dream, Fireworks, Take it off, Your love is my drug, We r who we r, Tik tok, Knock you down, Alejandro, Telephone, Happy, I am not a robot, Segertåget, We no speak americano, Kvar i nåt jag lämnat, Obviosly, Som jag hade dig förut, Jag kan inte skilja på, All about you, Too close for comfort, Thanks for the memories, I'll be OK, Kelsey, Kids, Relax take it easy, Happy ending, Stuck in the middle, Always love, Fireflies, Vanilla Twilight, Somebody to love, Rude boy, Russian roulette, Te amo, Hero of war, Keep on walking, Letting go (dutty love), Mikrofonkåt, Loca, Did it again, Kiss me thru the phone, Alors on danse, Mad world, One, Miami 2 Ibiza, Dynamite, Love story, Human, Already miss you, Written in the stars, Billionaire, Tore the line, Forget all your clothes, I believe in you, Glad, Missing you, You'll ask for me, When it comes, The letter song, OMG, Rolling home, Pink and black, Our time, Kiss on, Slide, Picture perfect, You my love, When the stars go blue, Insomnia och massor av fler!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare utan tvekan, men det fanns även nedgångar.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Känt efter vad jag verkligen vill och fotat mer på mina resor och gärna rest ännu mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Försöka fokusera på nuet och vad jag "borde" göra.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos kusinerna med en del av släkten.

19. Blev du kär under 2010?
Jag har inte varit i ett förhållande under året, det är allt jag tänker skriva i bloggen.

20. Favoritprogram på TV?
Vänner, OTH, Navy CIS, Bartenderskolan, Svenska Hollywood fruar, Sjunde himlen och Beverly Hills 90210.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte, men vissa människor vill man helt enkelt inte ha i sin närhet.

22. Bästa boken du läste i år?
New Moon.

23. Största musikaliska upptäckten?
Att jag avgudar indie pop.

24. Något du önskade dig och fick?
Ja, många saker. Bland annat resa till Mallorca och London.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Finns saker, men inte lika viktigt.

26. Årets bästa film?
Oj, det är svårt att välja, har sett många bra filmer! Men jag får nog säga Avatar, den var grym!

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag firade min 18-årsdag med släkten. Otroligt mysig dag med otroligt god mat! :)

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att slippa vissa personer som betett sig riktigt idiotiskt.

29. Vad fick dig att må bra?
Mallorca resan och otroligt vänner som stått vid min sida.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kändiscrush är inget jag brukar ha... Men jag får väl säga Chad Michael Murray, Ashton Kutcher eller Taylor Lautner.

31. Vem saknade du?
Saknar alltid alla på Mallorca när jag inte är där!

32. De bästa nya människorna du träffade?
De nya vännerna i Mallorca :)
Trackback
RSS 2.0