Lista 2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det gjorde jag helt klart. Bland annat så reste jag till ställen jag aldrig varit till förut och så började jag plugga på universitetet. Jag mellanlandade även över natten för första gången och tog därför in på hotell själv. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen närstående.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Kap Verde, Portugal och Kuba.

6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Det finns alltid saker att förbättra. Jag skulle vilja lägga mer fokus på att ta hand om mig själv och se till så att jag mår bra. Det känns som det var något som ibland tappades bort under det här året. 

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Det är omöjligt att välja ett datum för det finns så många otroligt speciella tillfällen.
Jag kommer minnas väldigt mycket!

8. Vad var din största framgång 2013?
Min största framgång var att börja på universitetet och faktiskt klara mig igenom det. Något som jag också ser som en stor framgång var att jag under min praktik insåg att det jag pluggar verkligen är det jag vill göra i livet, det kändes stort. 

9. Största misstaget?
Att inte lita på magkänslan i alla lägen. Jag borde haft respekt för mig själv och verkligen litat på magkänslan. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har väl tagit mig igenom både det ena och det andra, men jag klarade mig igenom året med livet i behåll! Skämt åsido! Nej men sjuk har jag varit ett par gånger men mest visade det sig när jag blev riktigt dålig på grund av stress. Då insåg jag än en gång att jag måste ta hand om mig själv och fokusera på det mer. 

11. Bästa köpet?
Jag måste helt klart säga resan till Kuba. Jag har velat åka dit i 6 års tid och äntligen kom jag iväg!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, som de flesta andra år. Annars var jag väldigt duktig på att inte slösa pengar i år faktiskt!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det gör mig riktigt glad att gång på gång få se vilka som står vid ens sida i vått och torrt, likväl som att få finnas där för andra i vått och torrt. Riktig vänskap, som håller genom allt vi går igenom här i livet, det gör mig riktigt glad. Det är så otroligt viktigt. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Det finns alltid miljontals låtar som påminner en om året. För min del är det faktiskt mycket utländsk musik det här året. Förutom då Wake me up av Avicii. Bland annat så kommer jag kommer ihåg låtar som Certeza, Te vi venir, Let her go, Undi da ki panha, Am I wrong, Burn, I need your love, Wings, As long as you love me, Make you feel my love, Someone like you, Stay, Uncover, When I was your man, Bo tem mel, I knew you were trouble, No digas nada (déjà vu), No importa que llueva, Quiero que seas tú, Tu jardín con enanitos, Balada, Bailando och Vivir mi vida. 
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Likväl som andra år så hade detta sina upp och nedgångar. Och likväl som andra år vill jag påstå att jag varit såväl på toppen som i botten. Livet tar sina vändor och med följer humöret. Det har varit ett tufft åt, det är ett som är säkert. Men jag har också märkt hur tacksam jag är för många saker i mitt liv. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag ställt mer krav på att bli respekterad och lyssnat mer på min magkänsla. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Låtit människor, som inte borde, påverka mig på fel sätt.

18. Hur tillbringade du julen?
Jag tillbringade julen i Kuba med familjen. En mycket efterlängtad semester som verkligen behövdes för min del.

19. Blev du kär under 2013?
Kärlek har funnits på många sätt i mitt liv under detta år och på ett sätt skulle jag vilja påstå att jag lärt mig en helt annan nivå av kärlek. 

20. Favoritprogram på TV?
Jag följer samma serier som tidigare: NCIS, The Big Bang Theory, Hawaii 5 0 och Bones.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag vill inte lägga energi på att hata. 

22. Bästa boken du läste i år?
En deckare av Håkan Östlundh. Förutom det så har det blivit x antal böcker till skolan.

23. Största musikaliska upptäckten?
ENVY utan tvekan. Vilka talanger killarna har!

24. Något du önskade dig och fick?
Jag fick en hel del jag önskade mig! Materiella saker likväl som minnen för livet och underbara människor i min omgivning.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Att jag skulle slippa stress.

26. Årets bästa film?
Jag har sett många bra. Några som jag har lagt på minnet är The butler, White house down, Paranoia och Captain Phillips.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag firade faktiskt inte min 21 års dag på något speciellt sätt. Jag tog det lugnt och vilade upp mig då vi hade lite ledigt från skolan. 

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att vara frisk hela tiden, slippa stress och lyssnat mer på min kropp.

29. Vad fick dig att må bra?
Underbara människor i min närhet och min resa till Kuba. 

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Channing Tatum är ju helt klart min favorit men Liam Hemsworth vore ju inte heller fel.. 

31. Vem saknade du?
Många vänner! Eftersom jag började plugga på universitetet i år så försvann mycket tid till plugget. När jag inte pluggade så väntade jobb eftersom jag ville få ihop pengar till att resa. Så mer kvalitetstid med vänner, det saknade jag. 

32. De bästa nya människorna du träffade?
Jag träffade en hel del nya människor och jag har en känsla av att flera kommer betyda väldigt mycket för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0