Vad händer sommaren 2014

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Jag spenderar den första halvan av sommaren i Spanien, i en liten stad som jag bodde i under ett par månader 2012. Där pluggar jag och tar en paus från universitetet och jobbet, en slags kombinerad semester där jag fördjupar mig och lär mig ännu mer av ett språk som ligger mig varmt om hjärtat.
Den andra halvan av sommaren spenderas hemma i Sverige. Jag kommer jobba en del och de dagar jag är ledig kommer jag spendera med mina nära och kära, samt planera inför höstens äventyr som tar sin start i september.
 
Vad gjorde du på midsommar?
Jag spenderade midsommarafton i skolan, på stranden och ute och åt tapas med lärare och elever från skolan. På midsommardagen bakade jag en svensk midsommartårta och på kvällen provade jag på att surfa för första gången i mitt liv vilket var helt otroligt roligt! I Spanien firar man San Juan vilket inte skedde förrän den 23, alltså måndagen, och det firade vi genom att äta goda tapas och titta på fyrverkerier på stranden.
 
Vilken är din bästa sommarfrukost?
Jordgubbar med mjölk! Det ska vara så fräsht och somrigt som möjligt!
 
Bästa sommarlåten?
Någon som alltid kommer påminna en om sommaren på ett eller annat sätt. 
 
Vad vill du helst grilla?
Fiskpaket, gravad lax, fiskspett, fläskfilé, majskolv, massa annat kött och möjligtvis en mashmallow eller två.
 
Vad dricker du i sommar?
Vatten. Att bo i södra Spanien kräver att man får i sig otroligt mycket vätska och då är vatten perfekt. När jag tröttnar så dricker jag citronjuice, fläderblomssaft, mojitos, sangria och tinto verano. Sedan 18 maj så är det coca cola förbud för mig del, vill klara mig ett tag utan det och än så länge har det gått över förväntan. 2 månader utan ska det minst bli, sen får vi se.
 
Vad ska du läsa i sommar?
Håkan Östlundhs kriminalromaner, som jag längtat!
 
Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Bikini
 
Bästa badstället?
Stranden 10 minuter från min lägenhet i Spanien vilket är samma strand som Halle Berry kommer upp på i Bond filmen Die Another Day. Det är inte inspelat på Kuba utan det är en strand i södra Spanien som heter La Caleta. Annars fungerar väl egentligen vilket ställe som helst, så länge det är varmt i vattnet och inga hajar eller andra farliga djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0