Ytliga listan

1. Hur lång tid gör du dig iordning på morgonen?
Går upp ungefär 45-50 minuter innan jag ska gå hemifrån och då är även snooze och frukost inräknat.

2. Och inför en utekväll då?
Längre tid, men då slipper man "vakna till liv" också. Jag börjar gärna göra mig i ordning tidigt genom att ta en lång dusch, sen fixar jag kläder, smink och hår när det börjar närmar sig att gå. Så ett par timmar i alla fall, men jag kan ju göra det på 10 mninuter om jag behöver.

3. Vad har du för sminkrutin?
Det beror lite på vart jag ska och hur jag vill vara sminkad för det. Och även hur mycket tid jag har. Men jag böjer alltid ögonfransarna och drar på mascara! Finns tid och viljan så blir det mineralfoundation från bare minerals, cover all mix från make up store, solpuder/rough och eventuellt ögonskugga, eyeliner eller kajal. Jag gillar sotningar, men gör det inte så jätteofta längre.

4. Och hårrutin?
Tvätta håret med bästa produkterna från Amika, ha i favoritserumet från L'anza, föna eller låta det självtorka och borsta det. Om jag ska dansa så blir det fläta som jag fäster som en knut, en tofs eller liknande för att få bort håret från ansiktet.

5. Hudrutin? 
Jag älskar min rengöring från REN skincare, märker stor skillnad på min hud när jag använder den. Jag använder oftast en fuktkräm från ACO eller ansiktskräm från L300. Sen försöker jag prova lite olika skrubbar, masker och sånt när jag har tid och får tag i provförpackningar. Min favoritfuktmask togs ur sortimentet för ett par år sedan och jag har inte hittat någon ny favorit. Men det mesta jag provat från REN skincare är som sagt otroligt bra. Har använt skrubb och serum därifrån som gör stor skillnad på huden!

6. Om du bara fick använda en sminkprodukt, vad skulle det vara?
Vattenfast mascara utan tvekan!

7. Vad är din favoritprodukt just nu?
Mitt solpuder från L'oreal, perfekt färg då det är en duo och man därför kan anpassa efter hur mycket färg man har.

8. Vad tycker önskar du att du var lite bättre på sminkmässigt?
Orka ta mig tid till sminket, och bli bättre på att lägga en flytande eyeliner.

9.  Ändrar du sminket efter årstid?
Ja, jag använder olika nyanser på solpuder/rough och på sommaren har jag nästan aldrig smink på dagtid, förutom mascara. På sommaren använder jag oftast vattenfast mascara hela tiden, det gör jag oftast inte till vardags på vintern.

10. Är du ofta osminkad?
Ja.

11. Ett absolut smink-nej?
Jag skulle nog inte vilja ha läppstift i färger som blått eller grönt, det känns bara konstigt. 

12. Sminkprodukt du önskar kunde uppfinnas?
Förbättringar på existerande sminkprodukter så att mascara aldrig kladdade av sig någonstans och så att concealer alltid tänkte mörka ringar under ögonen tack!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0