49 saker om mig

1. Namn? Malin

2. Hur gammal är du? 23

3. Hur lång är du? 166 cm

4. Ögonfärg? Blå

5. Födelsedag? 28 mars

6. Stjärntecken? Vädur

7. Favoritmat? Thaimat, tapas, gratinerad hummer och grillad gravad lax!

 

8. Favoritdryck? Vatten, Coca Cola och Mojito

9. Tränar? Dansar salsa och bachata

10. Intressen? Resa, dansa, film, serier, läsa böcker, hänga med nära och kära och njuta av livet!

 

11. Hur länge har du bloggat? I snart 8 år

12. Är din blogg stor? Nej inte alls

13. Tips för att göra en bra blogg? Skriva om det man tycker om, uppdatera varje dag samt ha behaglig text och visa foton från sin vardag

14. Vilka typ av bloggar gillar du? Där man lär känna personen bakom bloggen lite grann och inte bara får se nya bilder varje dag

15. Hur tror du att människor uppfattar dig? Många verkar uppfatta mig som en stressad, dansgalen Spanienlover och det stämmer väl ganska bra. 

16. Vad är du rädd för? Hajar

17. Har du några vänner av mottsatt kön? Ja

18. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Nej tack!

19. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Skulle tippa på att Venezuela ligger längst bort från Sverige av de länder jag har besökt.

 

20. Har du åkte ambulans någon gång? Nej

21. Vilken sorts människor har du svårt för? Människor som anser sig vara mer värda än andra

22. Vad betyder karma för dig? Karma is only a bich if you are

23. Chips eller popcorn? Popcorn

24. Favoritchoklad? Marabou drömkrisp

25. Vad värderar du som bra egenskaper hos en person? Att vara ärlig, omtänksam och lägga märke till detaljer
26. Vad är ditt drömmjobb? Jag utbildar mig till lärare i engelska och spanska och det är verkligen det jag vill bli.

27. Hur många syskon har du? Inget

28. Om du fick välja en talang, vilken skulle du välja? Får man välja en superkraft? I så fall skulle jag vilja kunna pausa tiden så att dygnet kunde få fler timmar!

29. Vad är du tacksam för idag? Att jag klarat mig igenom halva utildningen och att jag inte är lika trött som tidigare i veckan.

30. Vem är din bästa vän? Jag har flera nära vänner istället för en bästa vän

31. Vad har du för skostorlek? 39, men har haft 38 i vissa sandaler men det hör till ovanligheten

32. Brukar du skratta för dig själv? Om jag läser en rolig bok gör jag det

33. Vilket är ditt favoritnummer? Favoritnummer har jag inget, däremot turnummer

34. Vad var det senaste du åt? En glass igårkväll

35. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Mamma

36Ringa eller sms:a? Beror lite på person och varför man ska prata om något. Jag ogillar att hålla på och smsa en hel dag för att få reda på något, då ringer jag hellre.

37. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Ögonen och leendet lägger jag alltid märke till.

38. Har du några tatueringar? Nej

39. Favoritblomma? Har faktiskt ingen, men både rosor och solrosor tycker jag är fina

40. Vad lyssnar du helst på? Bra musik som inte är för mycket dunka-dunka, det ger mig bara huvudvärk

41. Vad ser du helst på TV? Tittar mest på serier och filmer

42. Bästa godiset? Choklad

43. Vad gör du helst en ledig dag? Sover ut, tittar på serier, går en promenad om det är fint väder. Är ju helst utomlands på solsemester om jag är ledig, men det händer ju inte alltför ofta. Kvällen spenderas gärna ute dansandes

 

44. Vin eller öl? Ingen tack. Eller jag kan väl sträcka mig till vin om det är sangria

45. Röker eller snusar du? Aldrig

46. Din största last? Choklad

47. Hur ser ditt liv ut om 5 år? Färdigutbildad, fast anställning och bor i en härlig lägenhet

48. Vilket motto lever du efter? Behandla andra som du själv vill bli behandlad

49. Tror du på evig kärlek? Ja, men det gäller att kämpa för det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0