Inför sommaren 2016

Trots att jag lägger ner betydligt mindre tid och pengar på shopping och mode så tänker jag ändå lite mer på just mode nu när vi går från kallare väder till betydligt varmare. Det bästa är ju att det känns som att man har fått en helt ny garderob för möjligheterna är ju betydligt större när man inte hela tiden behöver gå runt i de tjockaste stickade tröjorna som finns i garderoben. Här kommer en liten lista om hur jag ser på min stil till sommaren!

 

Stil: Avslappnad bohemisk stil som bryts av med svarta inslag åt det rockigare hållet

Färger: Vitt, blått, tanfärgat, mintgrön och svart vill jag gärna bära mycket

Material: Tunna skira material, skinn och jeans

Överdelar: Fransar, snörning och magkort

Nederdelar: Jeans, midjehögt och långkjolar

Ytterplagg: Helst inget alls såklart, vill ju ha riktig värme. Men skinnjackan lär åka på en del och så hoppas jag att jag kommer använda min jeansjacka en del, är dags att börja med det!

Skor: Jag vill helst gå runt i gladiatorsandaler och flipflop hela sommaren, eller barfota på stranden. Men det lär också bli en del sneakers, klackar och dansskor

Accessoarer: Lite större örhängen, gärna aztek inspirerat, smycken med fatimas hand och havsinspirerat

Makeup: Enbart vattenfast mascara, resten au natural

Hår & naglar: Utsläppt hår som bleks av solen strålar! Naglarna får gärna vara enkelt vita, ljust lavendellila/mintgrönt och bubbelgumsrosa, eller härligt aztekmönstrade

Till vardags: Enkla bekväma looks som ändå har det där lilla extra

På fest: Bekvämt och uppklätt

 

Fem saker på önskelistan:

- Spetsshorts

- Kläder med aztekmönster

- Strandväska

- En finare klänning i tunt skirt material som både går att ha på special occations men också till vardags eller när jag dansar. Den får gärna vara lila, orange eller mintgrön

- En vit kavaj som även går att använda som kofta/jacka på sommaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0