Sminklista

Vilken foundation använder du?
Mineralfoundation från Bare Minerals. Använder inte foundation varje dag men om jag använder det så blir det denna, har haft samma märke i över 10 års tid och älskar den.

Favoritconcealer?
Cover all mix från Make Up Store. Det är den enda concealern som faktiskt täcker mina ringar under ögonen och är dryg. Är dock lite i kladdigaste laget och håller sig kanske inte på plats exakt hela dagar eller danskvällar, men helt klart den bästa jag testat!

Vad har din hudton för undertoner?
Kalla.

Din åsikt om lösögonfransar?
Jag har bara provat lösögonfransar en gång och det var kul! Dock har jag mer naturligt smink osv, så lösögonfransar är inget jag skulle använda till vardags, men kan absolut tänka mig att ha det fler gånger!

Slänger du din mascara efter tre månader?
Nej, det har jag aldrig gjort och under mina 12 år som mascara användare har jag fått ögoninflammation en enda gång så jag tror inte att man ska vara så hård på det där med 3 månader. Jag är dock väldigt noga med att slänga en mascara om konsistensen eller lukten ändras.

Vilken är din favoritmascara?
Den vattenfasta varianten av L'oreal Voluminous x4 är den enda mascaran jag köpt mer än 2 gånger. Jag gillar den men letar fortfarande efter en ännu bättre variant. Kraven är att borsten absolut inte får vara i silikon eller formad på något konstigt sätt, den ska ge ordentligt med svärta, volym och längd och måste vara vattenfast! Några tips? Tidigare favoriter har varit Niveas Extreme Resist och Mary Kay Ultimate Mascara just på grund av att jag älskar den typ av borste.

Favoritapplikatorer?
Penslar, olika typer beroende på vad som ska appliceras. Har bland annat en härlig variant från Bare Minerals som är jättebra till min foundation!

Använder du någon primer?
Ibland använder jag en primer från Bare minerals, Prime Time heter den.

Favvoögonskugga?
Glittrigt, färger som går bra att sota! Använder ofta två trios från Covergirl Cosmetics och Isadora som jag har och är nöjd med. 

Favvoläppstift?
Flest läppstift har jag från Revlon, gillar deras krämighet och hur de inte torkar ut. Annars har jag en favorit från L'oreal som är lite orangefärgad, riktigt snygg färg!

Favvoläppglans?
Har nog inte hittat min favorit när det gäller glans faktiskt, men de jag använder mest är ifrån Face Stockholm och Hawaiian Tropic.

Favvorouge?
Har ett snyggt rough från The Body Shop som är lite åt det aprikosfärgade håller. Annars brukar jag mest använda solpuder och det är en Glambronze Brunette Harmony från L'oreal som gäller, ett solpuder som utgått ur sortimentet men som jag köpte på mig de sista exet av!

Har du nånsin funderat på att gå en sminkkurs?
Jag har gått kurser där jag blir sminkad och en makeup artist berättar om produkterna och sminkningen. Men förutom det så har jag aldrig övervägt det då jag alltid kunnat sminka mig bra. Har ofta fått komplimanger för just att det ser naturligt ut och festligt när det ska vara det. Kanske har med att jag lärde mig mycket genom att läsa om det när jag började sminka mig?

Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Neutrala helt klart. Däremot kan det bli otroligt snyggt med färgstarkt, men då ser man också mycket mer sminkad ut så jag föredrar att inte ha det varje dag. Om det ska vara färgstarkt så gäller det att satsa på antingen läppar eller ögon tycker jag för annars känns det oftast som att det blir för mycket smink. 

Hur känner du dig utan smink?
Det beror lite på. På sommaren går jag helst utan smink, eller jag vill gärna ha vattenfast mascara men inget mot huden. Men på vintern blir mina mörka ringar under ögonen tydligare och jag ser spökblek ut, så lite smink gör stor skillnad. Men som sagt, men lite solkysst hud på sommaren så vill jag helst inte alls ha smink.

Vilken är din favoritlook dagtid?
Beror på säsong, på sommaren så har jag helst bara mascara. Men annars så blir det mineralfoundation, concealer, solpuder och mascara.

Och nattid?
Samma som på dagen men lägger till primer och eventuellt ögonskugga, eyeliner och läppstift.

Var handlar du helst dina skönhetsprodukter?
Där det är billigt! Åhléns med rabatter, taxfree, utomlands eller vart det nu kan vara.

Berätta om några makeupfavoriter som du älskar lite extra just nu.
Lumene Eyeshadow primer är en bra produkt som funnits i min sminkväska i många år.

Favvo-smink-internetperson?
Har ingen, brukar inte kolla sånt.

Gillar du eyeliner? Vilken typ kör du helst?
Ja men jag är inte bra på att måla på den. Jag drar bara ett svart streck längs den övre fransraden.

Hur målar du läpparna, skiljer du på vardag och fest?
Har nästan alltid enbart läppbalsam för att de inte ska bli torra. Ibland blir det läppstift men inget specifikt för vardag samt fest.

Vad har du alltid med dig i necessären?
Läppbalsam.

Berätta om din hudvårdsrutin.
Jag tvättar ansiktet med en produkt från REN Skincare som heter Rosa Centifolia Cleansing Gel. Använder just nu ett ansiktsvatten från Biotherm, tror den heter Biosource. Efter det så smörjer jag med en fuktkräm från ACO från sommaren och en ansiktskräm för torr hud från L300 på vintern. Vad gäller ansiktsmasker, peelings, ansiktsoljor och så vidare så har jag inte hittat någon favorit utan tar helt enkelt bara något som finns hemma. Har en hel del prover på olika märken från diverse goodiebags eller som jag fått med när jag köpt något. För tillfället använder jag en peeling från REN och en ansiktsolja från The Body Shop. Ingen av dessa är några favoriter och jag kommer inte köpa någon av dom. Men vanligtvis så tycker jag att RENs produkter är bra, både serum och peeling därifrån har jag varit otroligt nöjd med. Ögon makeupen tar jag bort med en sminkborttagning från Yves Rocher som tar bort vattenfasta produkter, Express Eye Makeup Remover heter den och jag har använt den i 7 år. Allt försvinner med den!

Vad inspirerar dig till att testa en ny produkt, färg eller look?
Om jag får tips av någon.

Ett tips?
Tar man hand om huden så kommer sminket sitta bättre och allt kommer se snyggare ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0