Tillbaka till verkligheten :) ?

Nu sitter jag här och får äntligen ta det lugnt! :)
Idag har jag gjort så himla mycket saker, och det känns skönt att bara få sätta sig ner ett tag nu :) lite senare täntke jag sätta mig framför tv:n och bara ta det lugnt :) !

Vaknade redan halv 10 imorse eftersom att jag skulle börja jobba idag! Så klocken 10 gick jag mot tunnelbanan för att hinna till konsum i god tid innan jag börjar, så att jag kan byta om och sätta mig ner, läsa en tidning och äta lite frukt :) så brukar frukosten se ut när jag jobbar :) i alla fall än så länge!
Jag jobbade från 11-15 med en kvarts rast :) då fick jag i mig en smörgås, det behövdes :) !
Efter jobbet åkte jag till stureby vårdcentral för att ta lite tester. Eftersom pappa har haft bronkit, och även pga att jag har haft ont i halsen flera dagar nu, och varit hes. Dom tog blodprov för att se om jag hade något virus i kroppen, lyssnade på mina lungor, tittade i halsen och tog prov därifrån och så tittade hon även i mina öron eftersom man kan se om dom är inflammerade eller nåt sånt :)
Jag hade bra blodprov, mitt streptokock a prov visade negativt och mina lungor lät bra så tyckte hon inte att jag skulle få någon antibiotika. Men eftersom att min röst inte är bra och jag ska sjunga på ett bröllop senare i veckan så sa hon att om jag känner att jag behöver antibiotika så får jag ringa henne :) jag var ju väldigt röd i halsen så hon sa att det är möjligt att det hjälper med det :) !
Fick i alla fall nytt recept för min hudkräm :) det blir billigare med recept på den som jag har ;)
Har ju haft mycket problem med eksem innan, men jag fick hjälp av en sköterska förra året som provade ut olika krämer med mig, så nu har jag fått stil på det :) och läkaren som jag träffade idag sa att så fin och bra hus som jag hade så kunde man aldrig tro att jag någonsin hade haft nåt eksem överhuvudtaget :) jag blev riktigt glad över att få höra det, eftersom att min hud har sett förj*vlig ut och jag hade under en tid pigment förändringar, men som sagt, allt de har försvunnit nu :)

När jag hade kommit hem från läkaren så gick jag och handlade, och lämnade samtidigt in massa skor och väskor på lagning hos skomakaren :) fick komma och hämta dom redan imorrn! Det ska bli skönt :) det behövde lagas och klackas om lite grann!

När jag kom hem började jag med maten, skar alla rotfrukter och potatis som sedan skulle in i ugnen! Jag luktar fortfarande kolrot och palsternacka om händerna... usch!

Har fotot min outfit idag, eller rättare sagt mina outfits idag ;) det blev ju kallare på eftermiddagen kvällen, så innan jag gick och handlade så bytte jag :) tänkte lägga upp bilder på dom om en liten stund :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0