Uppdatering från landet

22.56  Nu sitter jag här vid datorn på landet :) rätt dumt kanske, men skön avkoppling ;)

Jag och Tommy tog alltså bussen ut hit i fredags :) åt mycket goda revbenspjäll med egen odlad potatis när vi kom ut :)
Under kvällen hände inte så mycket, vi låg mest och såsade framför tv:n och gick och la oss rätt så tidigt :)

Igår vaknade vi redan innan 9 eftersom vi snabbt skulle upp och ta båten ut till någon ö :) men efter mycket krånglar, med bensinen framförallt så kom vi inte ut från bryggan förrän runt 10 tror jag... Halv elva var vi alla fall ute på en fin liten ö där vi la ut filtar och gjorde det mysigt :) Där tillbringade vi i stort sätt hela dagen :) Åt kyckling klubbor och vattenmelon, badade i underbara östersjön bara ett stenkast från farleden, alltså där alla finlands- och ålandsfärjor går :) jag badade bara en gång, och det tog tid att komma i, det var väl mellan 18 och 19 grader, men när jag väl var i och simmade ut en bit så var det riktigt skönt!
Under dagen fick jag flera bra bilder på Tommy, som annars brukar gnälla när man tar fram kameran, den här gången stod han stilla utan ett ljud och log på nästan alla bilder! :D Fick även söta bilder på oss tillsammans som mamma tog :) tack mami!
Jag lovar att lägga upp bilderna så att ni får se, men det blir inte förrän om 2 veckor då jag kommer hem till stan, har inte programmet inlagt i den här datorn...

Igår kväll grillade vi fläskfilé, det var helt sjukt gott! Senare framför tv:n snaskade jag och tommy på popcorn och werters original :) oså cola till såklart! ;) gott gott ^^
Vi såg även "Djur kyrkogården", men den är ju felstavad, alltså namnet, och det ska vara så.. jag tror att dom stavade det "jurtjyrkogården", gulligt värre ^^

idag vaknade vi runt halv 1, skönt att få sova ut! Vi gick upp och åt lite frukost lunch, och senare vid 2 tiden så tog vi cyklarna upp till poolen :) det stod att det var 23 grader, men eftersom att dom mäter på ytvattnet i solen så stämmer det ju aldrig. Men jag skulle gissa på att det var 20-21 grader, så det var lite varmare än på sjön :)
Eftersom att det knappt blåste så blev det varmt väldigt fort, så jag och tommy badade två gånger :) första gången var det lite kallt att gå i, andra gången var det underbart! Tommy tyckte typ tvärtom.. men han är konstig!

När vi kom hem åt vi lite pannkakor, för att sedan åka ut på sjön igen ;) den här gången för att fiska! Tommy fick 1 gädda och pappa 5-6 stycken, han tappade räkningen xD Jag fick bara ett napp, men den högg inte.... så typiskt.. Men men, jag fick ta upp pappas flera gånger, så det gör inte så mycket! Jag hade mysigt och skönt i kvällssolen :) och självklart så fotade jag några gäddor och solnedgången, så bilderna kommer läggas upp så fort som möjligt!

Nu sitter Tommy och Mamma och tittar på "Den gode, den onde och den fule", och pappa ligger med pencelinet får han inte vara i solen... så när han är ute måste han gå i keps och vistas i skuggan så mycket som möjligt... han som alltid älskar att vara ute på sjön och sola och bada och sova ute på altanen.. stackarn!

23:04 Nu är det bara 16.6 grader ute... de senaste nätterna har det varit runt 20 grader.. så lite kyligt är det allt, men det är jag bara glad över! Då kan man sova normalt inatt utan att svettas ihjäl :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0