helg

jag pallar inte berätta allt i minsta detalj, så jag ger bara en överblick av helgen som har varit :)

i fredags så åkte jag ut till landet med tommy, maria, jessica, philip, jokke, niklas och joel.
när vi hade kommit med bussen till norrtälje fick vi vänta 40 minuter på bussen som skulle ta oss till min sommarstuga, så därför bestämde jag mig för att visa dom runt lite grann i norrtälje :) men det var typ ingen som ville gå runt, så dom sa att jag skulle bli guide(stavning?) istället! men men :) joel började i alla fall skratta åt ett knäppt konstverk i norrtälje ån, så jag antar att dom hade lite roligt i alla fall ;)
när bussen äntligen kom tog de knappt en halvtimme till svensboda vägskäl, och därefter gick vi i cirka 15-20 minuter
när vi kom fram så packade vi in oss i husen, och började nästan direkt med att laga en väldigt tidig middag!  :)
Det blev pastasallad med tonfisk i, mums!

Efter att allt var undanplockat och färdigdiskat så tog vi oss en promenad upp till poolen och alla tog sig ett dopp förutom jag och maria (a), hihi! jag brukar inte bada i kallt vatten (och ja, det var kallt där här gången, bara 17 grader!)
Vi gick tillbaka och jag tog fram bakelserna som pappa hade köpt till oss (thanks again dad!), så vi mumsade på :)

Under resten av helgen lyckades vi titta lite på tv, bland annat 2½ Men, Simpsons och Scrubs :)
Det blev även mycket spelande, speciellt de där pokemon spelet xD det var faktiskt riktigt roligt :) men ingen annan än jag tyckte om den där flygbanan, men men :) den var rolig enligt mig!
På lördag morgonen såg vi även en film, Dunderklumpen! Jag älskar verkligen den filmen, jag skrattar som en liten unge när jag ser den ! x)

Vi lyckades dricka upp 14 läsk tror jag... läskigt mycket! Sen gick det bland annat åt 2 pajer, 2 chipspåsar, 3 cheeseballs påsar, 2 popcorn påsar (varav en halv mellan marias tuttar!) och lite cashewnötter (stavning?)

Grillmiddagen på lördagen blev riktigt lyckad, men grillen var lite svårtänd! men jag kanske inte kan förvänta mig så mycket när det var första gången för mig :)

Det hoppades flitigt på min studsmatta, och jag gissar (och tror även att jag har väldigt rätt) att den har slitits ut något otroligt! Men men, shit happens!

Det mesta gick väl bra under helgen, även fast jag hade grym huvudvärk första kvällen och fick mina utbrott när folk vägrade hjälpa till. Men jag antar att det alltid är så, och det är någonting jag kommer lessna på!

Jag tror att det dröjer länge innan jag ens vill göra något sånt här igen, men jag antar att det är lika bra.
Nästa gång jag vill ha en mysig helg på landet så tar jag med mig tommy dit så att vi kan ha en några dagar för oss själva :)
eller möjligtvis några lugna tjejkompisar så att man kan ha en chilla-helg :)    men det får framtiden utvisa :)

det här var alltså min helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0