Min midsommar

Min midsommar blev speciell i år xD men jag hade en mysig helg i alla fall :)
I torsdags gick jag tommy och hannes och såg the mist, den var riktigt bra, och jag hoppade till några gånger, så lättskrämd som jag är!
Efter de så skulle vi åka ut till tommy landställe, först ta bussen till hemmesta och sen en annan buss ut mot bullandö. Men den sista bussen vägrade komma.. så när vi hade väntat lite mer än 20 minuter så bestämde vi oss för att gå.. tommys föräldrar hade druckit och hans brorsa skulle inte komma ut förrän dagen efter, så vi kunde inte få skjuts! Vi började gå 01.10 och kom fram till tommys land 03.10 lagom rolig vandring! Förutom att de typ halvt regnade och var kallt så fick jag skavsår dagen efter och tommy åkte på en rejäl halsfluss. Usch! inget som jag vill göra om! Jag och Hannes sov till typ 14 dagen efter, och när vi kom upp fick vi veta att tommy hade blivit sjuk. Han låg o sov, men när han sen kom upp, märktes det att han hade hur mycket feber som helst! Vi slappade hela dagen, och på kvällen kom Håkan och hans kompisar ut dit, hade träffat dom flesta innan, dock inte alla. Vi fick massa god midsommar mat och killarna stannade uppe typ hela natten.
På lördagen låg dom flesta framför tv:n den största delen av dagen. Vi kollade på jerry springer show, helt sjukt! På eftermiddagen åkte jag, tommy och hans föräldrar till nackasjukhus, för att få pencelin till honom, och sedan fick vi åka till apoteket i mariatorget för att hämta ut det.
På kvällen blev det grillad kyckling, MUMS! På kvällen var det fotboll, jag kollade första halvleken, men sen fick det vara nog! pallade inte kolla på holland - ryssland, om det inte är sverige som spelar eller om det inte typ är final eller nåt så känns det rätt onödigt. För dom som inte vet så är jag inte så stort fan av att kolla på fotboll xD
Idag så var det tv:n igen, och sen på eftermiddagen åkte vi hem.
Nu på kvällen har jag städat upp lite i rummet, packat upp en del och suttit framför datorn. Fick ett samtal från Jossan från simningen och hon frågade lite om i höst, så nu är det bestämt att jag ska jobba kvar, men bara som assisterade tränare, det känns skönt eftersom jag förmodligen kommer få mer i skolan nu när jag ska börja på gymnasiet. Jag har även tittar på en mallorca resa. Så nu har vi kommit fram till vad det blir. Så jag har precis skickat iväg ett e-mail om all information till dom i mallorca, så att jag kan få svar innan kl 16 imorgon :) och om alla är hemma, ja, då åker vi! Mer information kommer, om det blir av vill säga :) jag hoppas verkligen att det blir så. För då får jag träffa några av dom människorna som har betyder mest för mig, och som har hjälpt mig så mycket! Det visar verkligen att man kan ha kontakt på distans! Nog pratat om det för tillfället, nu blir det till att packa upp lite till och sen får vi se om jag bloggar något mer ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0